دسته‌بندی نشده

انواع مدل مانتو

انواع مانتو

انواع مانتو زنانه بلند

انواع مانتو زنانه بلند جلو باز مدتی است بسیار نزد خانم های ایرانی محبوب شده است این مدل مانتو را بهتر است با توجه به رنگ وجنس پارچه، با شلوار مناسبی بپوشید این مانتوبلند تمام استایل شما را تحت تاثیر قرار می دهد در انتخاب آن دقت کنید وبراساس قد وفرم اندام خود آن را تهیه کنید خانم های بلند قد بهترین گزینه برای پوشیدن مانتو بلند زنانه هستند.

شما می توانید مانتو جلوباز خود را با شلوارگشاد پارچه ای ویا شلوار جذب ست کنید . اگر برای بلندتر به نظر رسیدن مانتو زنانه بلند را انتخاب کرده اید بهتر است با شلوارتان هم رنگ باشد ، استایل یک رنگ برای این منظور موثر تر است .

انواع مدل مانتو زنانه کوتاه

مانتو زنانه کوتاه یکی از انواع مانتو زنانه است که در نوع خود بسیار شیک وجذاب می تواند باشد. مانتو زنانه کوتاه کتی برای افرادی که قد آنها کوتاه است مناسب و برای رفع نگرانی آنها در این مورد بسیار موثر است .

مانتو کتی خود را با شلوار پارچه ای که با مانتو کوتاه زنانه شما در یک طیف رنگ است ، ست کنید سپس از روسری زیبایی به همراه کفش پاشنه دار به رنگ روسریتان استفاده کنید با این استایل نوروز ۹۹ را متفاوت وشیک شروع کنید .

مانتو زنانه ترکیبی

مانتو زنانه ترکیبی یکی از انواع مانتو زنانه مجلسی بشمار می رود . مانتو زنانه ترکیبی ممکن است از ترکیب پارچه ای براق به همراه توردوخته شود ویا پارچه ی گیپور زیبایی را با یک پارچه ساده ترکیب کنند . البته مانتو زنانه ترکیبی می تواند از یک جنس پارچه ولی در رنگ های متفاوت نیز دوخته شود . از این مدل مانتو می توانید در مراسم های رسمی ومجالس بهره ببرید .

مانتو زنانه مینیمال

انواع مدل مانتو زنانه مینیمال : در این سبک پوشش بیشتر کاربرد لباس اهمیت دارد وشما در مدت زمان کوتاهی می توانید ظاهری آراسته وشیک ودرعین حال ساده داشته باشید مانتو زنانه مینیمال جزءانواع مانتو زنانه ساده بشمار می رود زیرا سبک مینیمال ازاکسسوری بسیار کم استفاده می شود .

مانتو زنانه مینیمال دارای رنگی خنثی وبدون طرح وتزیین است در این سبک رنگ های سیاه، سفید و خاکستری رنگ های برجسته ای به شمار می روند.به یاد داشته باشید از هر سبکی برای پوشش خود استفاده می کنید حتما لباس شما اندازه وفیت باشد .

مانتو زنانه فلورال

مانتو زنانه فلورال: این سبک از طبیعت الهام گرفته شده وبه عبارت ساده تر می توان گفت مانتو های گل گلی همان مانتو زنانه فلورال هستند . در آغاز سبک فلورال بیشتر روی لباس سنتی زنان ژاپنی (کیمنو) بسیار دیده می شد اما کم کم برای لباس های دیگر نیز در نظر گرفته شد.

اگر قصد خرید انواع مدل مانتو زنانه فلورال را دارید پیشنهاد ما به شما خرید مانتو زنانه فلورال با گلهایی به رنگ پاییز است وبهتر است شلوارتان را بدون طرح وبا رنگی مناسب با استایلتان انتخاب کنید .این مدل مانتو زنانه برای فصول گرم سال بسیار مناسب است .

مانتو زنانه کژوال

مانتو زنانه کژوال : استایل کژوال یک استایل خیابانی بشمار می رود وراحتی فرد در آن مهم است استفاده از مانتوساده زنانه به همراه شلوار پارچه ای ویا شلوار جین وپوشیدن کتانی با رنگی هماهنگ با مانتو شلوار می باشد .

استایل کژوال برای تمامی فصل ها کاربرد دارد مثلا مانتو زنانه کژوال می تواند یک مانتو نخی ساده که با یک جفت صندل وشال نخی همراه شده باشد ویا برای فصل زمستان شلوار جین آبی رنگ خود را با مانتویی با پارچه ضخیم ولی دوختی ساده وراحت وکتانی می توانید بپوشید و از استایل کژوال خود لذت ببرید.

مانتو زنانه اسپرت

مانتو زنانه اسپرت از ویژگی چون سادگی پیروی می کند .مانتو اسپرت زنانه بیشتر در مکان های رسمی وآموزشی کاربرد دارد شما اگر دانشجو هستید بهتر است از مانتو زنانه اسپرت استفاده کنید تا علاوه بر سادگی از شیکی وبه روز بودن این مدل مانتو بهره ببرید .

از مهم ترین خصوصیات یک استایل اسپرت راحتی و انعطاف پذیری آن است .به خاطر داشته باشید مانتو زنانه اسپرت اصلا مناسب استفاده در مجالس ومهمانی ها نیست .

انواع مدل مانتو زنانه مجلسی

مانتو زنانه مجلسی : در مکان هایی که امکان پوشیدن لباس شب وجود ندارد مانتو زنانه مجلسی بسیار کاربرد دارد . اولین نکته در خرید مانتو زنانه مجلسی توجه به دوخت وسایز آن می باشد . این مدل مانتو باید بسیار ظریف دوخته شده باشد ، اندازه و سایز آن کاملا هماهنگ با اندام شما باشد مانتو زنانه مجلسی نسبت به مانتو اسپرت ومانتو زنانه کژوال ویا ساده از قیمت بالاتری برخورداراست .

این روزها مانتو زنانه مجلسی که با پارچه هایی خاص و طرح هایی زیبا دوخته شده اند در بازار زیاد دیده می شود . بهتر است این مدل مانتو را به همراه شلوار پارچه ای با رنگ مناسب بپوشید . مانتو زنانه مجلسی نیز همانند لباس های شب مطابق با جدیدترین مدهای روز طراحی و دوخته می شوند.

مانتو زنانه جلو باز

راحتی استفاده از مانتو زنانه جلو باز باعث شد که زیاد مورد استفاده قرار بگیرد مثلا شما می توانید مانتو جلو باز خود را با توجه به رنگ آن بر روی جلیقه دامن ویا بر روی تاپ وشلواربپوشید . سعی کنید در استفاده از این مانتو ها به رنگ لباس هایتان توجه کنید ودر استایلتان بیش از سه رنگ استفاده نشود .

انواع مدل مانتو زنانه ویمسیکال

مانتو زنانه ویمسیکال دارای رنگی شاد است وهمین امر سبب شده افرادی که از این سبک پوشش استفاده می کنند بسیار پر انرژی به نظر آیند . رنگ سبز ، قرمز ، نارنجی و… رنگهایی است که برای مانتو زنانه ویمسیکال استفاده می شود پس با این اوصاف بهتر است از این سبک در تابستان بهره ببرید . شما می توانید برای پیروی از استایل ویمسیکال مانتو جلو باز خود را با دامنی به رنگ شاد همراه کنید .

مانتو زنانه کلاسیک

انواع مدل مانتو زنانه کلاسیک از انواع مانتو زنانه رسمی هستند که بیشتر مانتوهای زنانه اداری جزء مانتو زنانه کلاسیک بشمار می روند از خصوصیات این مدل مانتو می توان به داشتن دکمه جلو ویقه های متفاوت در مدل های مختلف اشاره کرد که معمولا در این مدل مانتوزنانه از جیب ویا سرجیب برای تزیین استفاده می شود .

مانتو زنانه ساده

مانتو زنانه ساده برای پوشیدن در مکان های عمومی و ادارات انتخابی مناسب و ایده آل محسوب می شود. همچنین بهتر است در مهمانی ها و مجالس از مانتوهای مجلسی استفاده نمایید و مانتو زنانه ساده خود را برای استفاده روزانه و در استایل خیابانی خود استفاده کنید 

انواع مدل مانتو زنانه برای افراد چاق

مانتو زنانه برای افراد چاق : بهتر است خانم های چاق از مانتوهایی استفاده کنند که دارای طرح عمودی باشد واز پوشیدن مانتو زنانه با طرح های افقی اجتناب کنید .از پوشیدن مانتو های تنگ با پارچه کشی واستریچ خودداری کرده وسعی کنید مانتو شما کاملا اندازه باشد

این تصوراشتباه است که لباس های بسیار گشاد ویا تنگ شما را لاغرتر نشان می دهد ضمنا سعی کنید از مانتوهایی که دارای جیب های بزرگی در بغل هستند را از لیست خرید خود خط بزنید .

مانتو زنانه برای افراد لاغر

مانتو زنانه برای افراد لاغر:از پوشیدن مانتوهایی که راه عمودی دارند اجتناب کنید چون شما را لاغر تر نشان می دهد .شما می توانید از مانتو های آستین پف استفاده کنید بهتر است این افراد مانتوهایی با رنگ روشن بپوشند .

مانتوی خود را با شلوار و کفش رنگی ست کرده تا قسمت پایین تنه تان متناسب و پرتر به نظر برسد. ازانواع مانتو زنانه برای افراد لاغر می توان به مدل های پیلی دار نیز اشاره کرد. این افراد باید از خرید انواع مانتوی راسته وجذب در رنگ های تیره اجتناب کنند.

مانتو زنانه برای افراد مسن

انواع مدل مانتو زنانه برای افراد مسن : مانتو هایی در رنگ های تیره و خنثی برای خانم های میانسال بسیار مناسب است .بهتر است خانم های میانسال از مدل های اسپرت دوری کرده واز مدل هایی بهره ببرند که وقار واصالت آنها را حفظ کند و به همراه مانتو خود از اکسسوری های پر زرق وبرق استفاده نکنند.

آنها برای ایجاد تنوع درپوشش خود می توانند مانتوهایی با طرح های اصیل وسنتی نیز تهیه کنند. گذشت زمان ممکن است باعث تغییر در اندام افراد مسن شود مانند تجمع چربی در برخی نقاط بدن هنگام انتخاب مانتو برای افراد مسن باید از مدل هایی استفاده شود که این نواقص را بپوشاند . پیشنهاد می شود خانم های مسن از مانتو دامن به جای مانتو شلوار استفاده کنند .

مانتو زنانه یقه دار

مانتو زنانه یقه داریکی از انواع مانتو زنانه بشمار می رود که خود در مدل های مختلف تقسیم بندی می شود از این مدل ها می توان به مانتو یقه آرشال ، مانتو یقه انگلیسی ، مانتو یقه آمریکایی ، مانتو یقه گرد ، مانتو یقه ایستاده و…. اشاره کرد که البته یقه مانتو بیشتر در مدل های زمستانی کاربرد دارد .

در فصول گرم بهتر است از انواع مانتو های زنانه جلو باز بدون یقه استفاده کنید . نکته قابل توجه این است که یقه ها در مانتو باعث جذابیت وشیک تر شدن مدل مانتو می شوند وما بیشتر این مدل ها را در مانتوهای زنانه کلاسیک مشاهده می کنیم .

انواع مختلف بهترین پارچه های مانتویی

  • پارچه ی نخی ؛ پارچه مانتو تابستانی

پارچه نخی یکی از انواع بهترین پارچه های مانتویی از آن استفاده می شود، از این نوع پارچه غالبا برای دوخت مانتوهای تابستانی استفاده می شود، به دلیل این که پارچه ی نخی می توانند به راحتی جریان هوا را از خود عبور دهد و موجب خنک شدن بدن در فصل تابستان شود بسیاری از تولید کنندگان برای دوخت مانتوهای تابستانی خود استفاده از پارچه ی نخی را به سایر پارچه ها ترجیح می دهند.

خنک بودن پارچه ی نخی به دلیل این است که پارچه ی نخی از الیاف ویسکوز و یا درصد زیادی پنبه ساخته شده است. البته در کنار تنوع زیادی، سازگاری با بدن و خنک بودن پارچه ی نخی، باید این نکته را یادآور شد که پارچه ی نخی خیلی زود چروک می شود و احتمال این که در اثر شست و شو با مشکلات آبرفت رو به رو شود وجود دارد.

  • انواع مدل مانتو پارچه ی کرپ

یکی از پارچه های پرطرفدار برای مانتوهای بانوان، پارچه کرپ است. پارچه ی کرپ ظاهری توری شکل دارد که حالتی پیچ خورده و مجعد دارد . جنس این پارچه غالبا از ابریشم، پشم و یا پلی استر است. به طور کلی پارچه های کرپ دو نوع هستند، نوع اول آن که به نوع سخت و یا پیچ خورده معروف است و نوع دوم پارچه های کرپ که پارچه هایی نرم هستند و به کرپ شرقی نیز معروف هستند.

البته معروف ترین نوع پارچه ی کرپ، کرپ ابریشمی است که از ابریشم ، چسب و مواد طبیعی اولیه ی خود ساخته شده است.

  • پارچه ی فاستونی

پارچه های فاستونی نوعی دیگر از پارچه های مانتویی هستند که غالبا برای دوخت لباس های رسمی همچون کت و شلوار و مانتوهای اداری از آن استفاده می شود. در تولید پارچه ی فاستونی از انواع نخ ها که شامل مخلوط پشم و پلی استر، پشم و مخلوط پشم و کرک استفاده می شود.

به طور کلی پارچه های فاستونی در دو نوع پشمی و پلی استر ویسکوز تولید می شوند و قیمت های بسیار متفاوت از بسیار ارزان تا بسیار گران را شامل می شوند.

  • انواع مدل مانتو پارچه ی جین

نوعی دیگر از پارچه های مانتویی که می خواهیم آن را مورد بررسی قرار دهیم پارچه ی جین است که به خاطر اولین کارخانه ی تولید کننده ی که lee نام داشت به لی نیز معروف است. از این نوع پارچه برای دوخت مانتوهای بهاره و پاییزه استفاده می شود .

پارچه های جین که برای دوخت مانتو از آن استفاده می شود انواع مختلفی دارند که شامل ضخیم، نازک یا کاغذی، کشی و غیر کشی می شود.

  • پارچه ی کتان

پارچه کتان همان طور که از اسم آن مشخص است از گیاهی به نام کتان تولید می شود تولید پارچه ی کتان کار بسیار دشواری است و مانتوهایی از پارچه ی کتان دوخته می شوند با توجه به نوع پارچه ی کتان به کار رفته در آن می توان در فصول مختلف سال از آن استفاده کرد. انواع پارچه های کتان انواع مدل مانتو عبارتند از:

  • کتان لایت: پارچه ی کتان لایت دارای خاصیت کشی است، رنگ بندی های متنوعی دارد و کمتر چروک می شود . وزن حدودی هر متر پارچه ی کتان لایت ۲۷۰ گرم است و می توان گفت بهترین انتخاب برای استفاده در دوخت مانتوهایی پاییزی است.
  • کتان پیچ: کتان پیچ از جمله پارچه هایی است که می توان در دوخت انواع مانتوها از جمله اسپرت، مجلسی و اداری از آن استفاده کرد. هر متر از پارچه ی کتان پیچ دارای وزنی حدود ۲۴۰ گرم است و از جمله پارچه هایی است که می توان در دوخت مانتوهای تابستانی و بهاره از ان استفاده کرد.
  • کتان ضخیم: نوع دیگر از پارچه ی کتان، کتان ضخیم نام دارد ، این نوع پارچه برای استفاده در دوخت مانتوهای زمستانی بسیار مناسب است و همچنین این پارچه با گرماژی بیش از ۴۰۰ گرم به صورت کج راه تولید می شود.

ضخامت کم، قیمت مناسب و دارا بودن خاصیت کشسانی ، مواردی هستند که باعث شده پارچه ی ریون به پارچه ی پر مصرف و پر کاربرد برای استفاده در مانتوهای دخترانه و زنانه تبدیل شود. پارچه ی ریون از بازسازی سلولزی تولید شده است و  در واقع الیاف آن از جنس ریون و یا همان ویسکوز هستند.

پارچه ی ریون جزو پارچه هایی است که به صورت کیلویی عرضه می شود و به عبارتی فروش آن به صورت کیلویی انجام می شود البته باید توجه داشت که پارچه ی ریون مطابق با وزن توپ و پارچه ی آن خرید و فروش می شود.

نکته ی بعدی در مورد پارچه های ریون این که رنگ های سرمه ای و مشکی این پارچه و طرح هایی همچون طرح پلنگی جزو رنگ ها و طرح های پرطرفدار این پارچه به شمار می آیند.

  • انواع مدل مانتو پارچه ی چرم

پارچه ی چرم مانتویی به طور کلی دارای دو نوع است: پارچه ی چرم مصنوعی و پارچه ی چرم طبیعی. پارچه ی چرم مصنوعی همان طور که از نام آن مشخص است تولید دست بشر است و از PVC ساخته شده است . پارچه ی چرم طبیعی بر خلاف پارچه ی چرم مصنوعی ساخته ی دست بشر نیست و از چرم حیواناتی همچون گاو تهیه می شود. به همین دلیل پارچه ی چرم جزو پارچه های لوکس و گران قیمت به حساب می آید.

به دلیل این گران بودن پارچه ی چرم غالبا از این پارچه در مجالس استفاده می شود و بانوان شاغل کمتر ترجیح می دهند که در محل کار خود از پارچه ی چرم برای مانتوهای خود استفاده کنند.

نکته ی پایانی در مورد پارچه ی چرم این که پارچه ی چرم از جمله پارچه هایی است که برای دوخت مانتوهای زمستانی و پاییزه از آن استفاده می شود.

  • پارچه ی دیور مانتویی

پارچه ی دیور از جمله پارچه های پرطرفدار و پر فروش در میان پارچه های مانتویی است. به دلیل این که پارچه ی دیور دارای خاصیت کشسانی است مانند پارچه ی ریون به صورت کیلویی به فروش می رسد. اما ممکن است برای برخی سوال باشد که هر کیلو پارچه ی دیور چند متر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هر کیلو پارچه ی نازک دیور دارای طولی حدود ۳ متر و ۲۰ سانتی متر است و هر کیلو پارچه ی دیور با گرماژ بیشتر دارای طولی حدود ۲ متر و ۷۰ سانتی متر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *