دسته‌بندی نشده

انواع سیو شرت

سویشرت

اولین سویشرت

بنجامین راسل Benjamin Russell Jr.  بازیکن فوتبال آمریکایی در سال 1926 ایده طراحی یک لباس ورزشی مناسب فوتبال را ارائه کرد. او از لباس‌های پشمی که موقع فوتبال باعث خارش می‌شد بیزار بود؛ به همین دلیل ایده طراحی یک بلوز پنبه‌ای (پنبه قابلیت تنفس‌پذیری دارد و جریان هوا را در لباس برقرار می‌کند) را با پدرش در میان گذاشت. در سال 1930 پدرش ایده او را اجرا کرد و به این ترتیب بلوز ورزشی پنبه‌ای، یا همان سویشرت به معنی عرق‌گیر تولید شدند.

تغییرات سویشرت‌ها در گذر زمان

سویشرت در ابتدا یک لباس ورزشی پنبه‌ای ضخیم بود؛ که برای ورزش استفاده می‌شد. عملکرد این لباس به سبب ویژگی‌های الیاف پنبه به گونه‌ای بود؛ که به جمع شدن عرق بدن وررزشکار و تعادل دمای بدن در هنگام ورزش کمک می‌کرد. اما به مرور زمان سویشرت‌ها در مدل‌های متنوع تولید شدند و به استایل روزانه مردم راه پیدا کردند.

تفاوت سویشرت Sweatshirt و ژاکت Jacket

اگر واژه Sweatshirt را سرچ کنید با تعریف پیراهن آستین بلند، یقه گرد و از جنس پارچه‌ای نرم که برای ایجاد گرما و تعریق هنگام فعالیت‌های ورزشی مناسب است، مواجه می‌شوید. اما در ایران ما به اشتباه به ژاکت Jacket سویشرت می‌گوییم. سویشرت و ژاکت هر دو یک نوع بالاپوش بیرونی هستند؛ که هدف هردوی آن‌ها گرم نگه‌داشتن بدن است.

سویشرت‌ها معمولا جلو بسته هستند؛ اما ژاکت‌ها اغلب جلویشان به‌وسیله زیپ یا دکمه باز و بسته می‌شود. جنس سویشرت‌ها اغلب از پارچه‌های پنبه‌ای خیلی ضخیم است؛ اما ژاکت‌ها با جنس‌های مختلفی مانند پشمی، چرم، نایلون، مخمل و بافتنی و… تهیه می‌شوند. یکی از تفاوت‌های اصلی این دو نوع لباس این است؛ سویشرت یک لباس تنفس‌پذیر است که هنگام ورزش باعث می‌شود دمای بدن شما بیش از حد بالا نرود.

همانطور که در بخش قبل گفتیم؛ سویشرت‌ها در ابتدا به منظور عرق‌گیر برای ورزش ابداع شدند، اما پس از مدتی به استایل‌های روزمره مردم رسیدند. ژاکت‌ها تقریبا مشابه کُت‌ها هستند. نکته‌ی قابل توجهی که درباره‌ی ژاکت‌ها وجود دارد این است؛ ژاکت‌ها در ابتدا مانند کُت‌ها کلاه نداشتند، با گذشت زمان کلاه نیز به برخی از ژاکت‌ها اضافه شد. به نوع کلاه‌دار آن هودی می‌گویند.

انواع سویشرت مردانه

لباس‌هایی به شکل گرمکن یا بلوز و دارای کلاهی متصل هستند که برای استایل‌های کژوال و ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. سویشرت یک لباس سبکِ محافظ در برابر گرما و در عین حال راحت است که معمولا با بندی در قسمت کمر و سرآستین‌های کشی، گرمای بدن را حفظ می‌کند. سویشرت‌ها علاوه بر اینکه راحت و گرم و نرم هستند، بسیار انطباق پذیرند و شما محدودیتی در استایل‌دهی به آن‌ها نخواهید داشت. علاوه بر این‌ها، کلاه این لباس، برای موقعیت‌های سردتر بسیار مناسب است. بسیاری از انواع سویشرت مردانه‌، دارای یک یا دوجیب کاربردی هستند که می‌تواند برای حمل وسایل ریز یا گرم نگه‌داشتن دست، مورد استفاده قرار گیرد.

Sweatshirt یقه گرد Round Neck Sweatshirt

یک بلوز یقه گرد از جنس پنبه مناسب برای هوا سرد و استفاده در زیر ژاکت است. این نوع سویی‌شرت اغلب جیب ندارد. ترکیب یک سویشرت یقه گرد با یک شلوار جین آبی، برای مواقعی که نمی‌دانید چه بپوشید یک استایل راحت، اسپرت و گرم را برای شما می‌سازد. در سایت سارک می‌توانید نمونه‎‌های تمام پنبه سویشرت‌های یقه گرد را در طرح‌ و رنگ‌های پاییزی ببینید.

Sweatshirt ورزشی Sportswear sweatshirt

سویشرت‌های ورزشی  تنفس پذیر و کشسان هستند؛ به همین دلیل به راحتی با حرکات بدن تغییر شکل می‌دهند. پلی‌استر از الیاف مورد استفاده در سویی‌شرت‌های ورزشی، سبک، کشسان و تنفس‌پذیراست به سبب این ویژگی‌ها این لباس برای ورزش کاملا مناسب است.

سویشرت کراپ Crop Top Sweatshirt 

یک مدل دیگر از سویشرت‌ها که در سال‌های اخیر میان خانم‌ها محبوب شده‌است؛ سویشرت های کراپ یا نیم تنه هستند. هودی‌‌ نیم‌تنه و سویشرت نیم‌تنه ورزشی، مدل‌های دیگر سویشرت کراپ هستند.

سویشرت‌های آستین حلقه‌ای Sleeveless Sweatshirt

یک Sweatshirt آستین حلقه‌ای معمولا کلاه‌دار، که به نوع کلاه‌دار آن هودی آستین حلقه‌ای می‌گویند. این لباس برای استفاده خارج از منزل روی لباس دیگری پوشیده می‌شود. این نوع سویشرت به تنهایی برای باشگاه و فعالیت‌های ورزشی انتخاب خوبی است.

مدل سویشرت مردانه : انواع سویشرت‌های مردانه

انواع مدل سویشرت‌ مردانه به ۳ دسته پلیوری، جلو باز و نیم‌زیپ تقسیم می‌شود که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

Sweatshirt مردانه پلیوری Pullover Hoodie

سویشرت پلیوری، یک بلوز ضخیم، جلوبسته و کلاه دار است. این مدل سویشرت، شُل و مقداری گشاد بوده و معمولا بندی برای تنظیم کلاه دارد.

مدل سویشرت مردانه جلو باز Zip-Up Hoodie

Sweatshirt جلو باز، معمولا با زیپی در وسط بسته می‌شود. این مدل سویشرت، نسبت به مدل قبلی، تن‌خوری متناسب و معمولی دارد. سویشرت جلو باز برای استایل‌های لایه‌ای بسیار مناسب است که در ادامه در مورد آن بیش‌تر توضیح خواهیم داد.

مدل سویشرت مردانه نیم زیپ Half-Zip Hoodie

اگرچه سویشرت نیم‌زیپ یک مدل متدوال نیست، اما گزینه خوبی است. این مدل سویشرت، دارای زیپی است که از کلاه شروع شده و تا سینه ادامه می‌یابد.

ست کردن سویشرت مردانه : چگونه یک سویشرت بپوشیم؟

• Sweatshirt به عنوان قسمتی از یک استایل لایه‌ای : معرفی ۴ استایل

اگرچه سویشرت‌ها به تنهایی بسیار زیبا هستند، اما این تنها روش پوشیدن یک سویشرت نیست. بیایید کمی خلاق باشیم یا از ترند‌های روز مد و فشن در استایلمان استفاده کنیم !
کمد لباس‌هایتان را باز کنید، به ترکیب آن‌ها با سویشرتتان فکر کرده و چند مورد را امتحان کنید. استفاده از Sweatshirt به عنوان لایه‌ای از ترکیب لباس‌هایتان به شکل غافیلگیر کننده‌ای جالب و شیک خواهد بود. در ادامه به ۴ مورد از ترند‌های مد در این مورد اشاره می‌کنیم :

ست کردن سویشرت و کاپشن چرم

یکی از بهترین راه‌ها برای گرم ماندن در زمستان، لایه بندی لباس با ست Sweatshirt و کاپشن چرم است. این استایل، علاوه بر گرمای زیادی که برای بدنتان فراهم می‌کند، ترکیبی شیک و جذاب است. متداول‌ترین گزینه‌ها، کاپشن چرم مشکی و شلوار جین هستند، اما شما می‌توانید ترکیب‌های گوناگون را امتحان کرده و استایل خود را بسازید !
اگر چرم و جین مشکی را برای استایل دهی به سویشرت خود انتخاب کرده‌اید، اما نگران تیرگی زیاد استایل خود هستید، می‌توانید این ترکیب را با سویشرتی روشن و متناقض بشکنید.

ست کردن سویشرت و پالتو

پالتو برای ست شدن با Sweatshirt، یک انتخاب فوق العاده خواهد بود. در حالی که مردان خوش استایل به خوبی می‌دانند که چگونه از پالتوی خود در موقعیت‌های رسمی استفاده کنند، بیشتر آن‌ها نمی‌دانند که چگونه با آن یک استایل کژوال بسازند. برخلاف ظاهری که ممکن است کمی پیچیده یا شلوغ به نظر برسد، این یک استایل ایده‌آل برای آخر هفته‌تان خواهد بود.
برای این کار، یک سویشرت طوسی روشن را با یک پالتوی قهوه ای یا مشکی امتحان کنید. به خاطر داشته باشید که می‌توانید استایلتان را با یک شلوار جین گشاد یا کفش‌های اسپرت کامل کنید.

ست کردن Sweatshirt و کت جین

ست کردن Sweatshirt و کت جین، یکی از استایل‌های متفاوت و کژوال است که موجب می‌شود کم سن و سال‌تر به نظر برسید. اگر چه می‌توان از انواع متفاوت کت جین برای این استایل استفاده کرد، اما یکی از آن آبی روشن‌ها می‌تواند بهترین گزینه باشد و با یک سویشرت طوسی یا مشکی، استایلی زمستانی و شیک بسازد. مقداری چاشنی راک اند رول، برای کامل کردن کاری که آغاز کرده اید، فوق العاده خواهد بود : شلوار جین جذب مشکی و بوت چلسی از انواع بوت مردانه می‌توانند در این راه به شما کمک کنند!

ست کردن Sweatshirt و کاپشن

با ست کردن Sweatshirt و کاپشن، همزمان با یک استایل زمستانی جذاب، از سرما و باد و باران نیز در امان باشید. این ترکیب نه تنها کاربردی و گرم است، بلکه یک استایل مدرن نیز محسوب می‌شود. با انتخاب یک کاپشن سورمه‌ای یا سبز شروع کنید، با وجود اینکه مشکی گزینه مناسبی است، اما ممکن است سادگی زیادی را القا کند به خصوص اگر قرار است با یک سویشرت مشکی ست شود. اگر سویشرتتان جلو باز است، می‌توانید استایل خود را با یکی از ساده‌ترین انواع پلیور مردانه به زیبایی کامل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *