دسته‌بندی نشده

انواع لباس عروس و راهنمای خرید

انواع لباس عروس

انواع لباس عروس مدل پرنسسی

انواع لباس عروس لباس های پرنسسی را اغلب با دامن های پفی اش می شناسیم. این دامن ها شامل دو دسته ی دامن بلند و دامن کوتاه هستند. بسیاری از عروس خانم ها، ترجیح می دهند که لباس عروسی شان پفی باشد.

لباس عروس پفی، می تواند بزرگی بیش از اندازه ی پایین تنه را به خوبی پوشش بدهد و زیبایی اندام عروس خانم را چند برابر کند. چنین  لباسی هنگام رقصیدن، جلوه و شکوه عروس خانم را هم بیشتر نمایان می سازد. لباس عروس پفی بیشتر برای خانم‌های قد بلند مناسب است و به خودی خود قد عروس را بزرگتر نشان می‌دهد. افراد ریز نقش و قد کوتاه در دامن‌های پفی و حجیم گم خواهند شد و به چشم نخواهند آمد.

ادامه مطلب

در کنار تمام ویژگی های این نوع لباس عروس، باید اضافه کرد که لباس عروس های ساده، باعث می شوند که در مراسم عروسی، عروس خانم از سایر مهمان ها تفکیک داده نشود، یعنی شکوه و عظمت لازم برای یک عروس را نداشته باشد. لباس خاص و ویژه، همیشه به عروس ابهت می بخشد و باعث می شود مانند ستاره ای در مراسم جشن عروسی اش بدرخشد.

باید اشاره کرد که برای آن دسته از عروس خانم ها که رقص های پر تحرکی دارند و در کل، دوست دارند در طول مراسم عروسی شان مدام در حال رقص و تحرک باشند، لباس های عروسی پرنسسی وجود دارد، که دنباله ی آنها به طور جداگانه به لباس وصل می شود و عروس خانم قادر است، به راحتی و سهولت از این دنباله برای عکاسی استفاده کرده و هنگام رقص آن را جدا کند. از دیگر مزایای این لباس ها این است که عروس می تواند در مراسم عروسی اش دو لباس مختلف بر تن داشته باشد.

به جهت زیبایی این نوع مدل ها، امروزه، لباسی هایی تهیه می شود که دنباله های بلندی ندارند و برای عروس خانم های اکتیو کاربردی تر هستند.

دنباله های کوتاه تر علاوه بر اینکه کارایی بیشتری دارند، زیبایی لازم را نیز به لباس شما می بخشند و همچنین آسیب زیادی هنگام کشیده شدن در روی زمین به آن ها وارد نمی شود.

بیشتر بدانیم

همانطور که گفته شد این مدل لباس برای عروس هایی که پایین تنه بزرگی دارند مناسب است. سعی کنید در این نوع لباس بالا تنه‌ای انتخاب کنید که کاملاً تزئین شده و کار شده باشد و چشم را به قسمت بالای لباس هدایت کند. اگر اندام شما گلابی شکل است، به شما بالا تنه‌ی دکلته پیشنهاد می‌شود و از پوشیدن لباس مدل راسته (sheath) و مدل ماهی (mermaid) بپرهیزید.

انواع لباس عروس مدل ترومپت

مدل ترومپت از بالاتنه تا زیر باسن تنگ است و از زیر باسن گشاد می شود. این مدل برای افراد لاغر مناسب است. از آنجایی که در این مدل لباس عروس، پیراهن تا محدوده شکم و باسن تنگ است بیشتر برای افرادی مناسب است که کمر باریک و اندامی منحنی‌تر دارند. این مدل لباس عروس مناسب افرادی که لاغراندام یا ریزنقش هستند یا افرادی که اندامشان ساعت شنی است، مناسب می‌باشد. برای اندام‌های سیب و گلابی این مدل لباس عروس پیشنهاد نمی‌شود چرا که باسن و پهلو‌های فرد را نمایان می‌کند.

انواع لباس عروس مدل کلوش یا A-line

این مدل لباس که شبیه حرف A انگلیسی است در قسمت بالا تنه تنگ و در ادامه، از کمر به پایین دامن آن کلوش می شود. این پیراهن چین و پف مدل پرنسسی را ندارد و ساده‌تر از آن است. این نوع لباس عروس برای انواع اندام‌ها مناسب است اما برای کسانی که بالا تنه ی متناسبی دارند ولی پایین تنه درشتی دارند مناسب تر می باشد

انواع لباس عروس برش روی باسن (Modified A-Line):

در این مدل لباس عروس، پیراهن تا روی باسن چسبیده به بدن است و پس از آن به شکلی کلوش یا چین دار تبدیل می‌شود. حالت اصلاح شده A-Line دامنی برش خورده دارد و بدن نمایانتر از حالت معمولی آن است. این لباس مناسب افرادی است که شکم صاف و خط کمر دارند. این مدل هیکل را درشت نشان می دهد به خصوص در قسمت میان تنه.

لباس عروس مدل ماهی (Mermaid):

ین مدل لباس عروس از کمر تا روی زانو به بدن چسبیده است سپس از روی زانو کلوش می‌شود. این مدل برای افرادی مناسب است که اندامی لاغر یا شکل ساعت شنی دارند. برای افرادی که اندام پر دارند لباس مدل ماهی توصیه نمیشود.

یکی از ویژگی های مثبت در مدل های ماهی این است که علاوه بر استفاده به عنوان لباس عروس، می توانید از این مدل ها به عنوان لباس مجلسی مدل ماهی شیک و با وقار نیز استفاده کرده و در مجالس بدرخشید، شاید تنها راه برای اینکه یک لباس مدل ماهی کاملا به تن شما بنشیند، وجود اندامی خوب در شما باشد.

این نوع از لباس عروس را با انواع پارچه های دانتل، ساتن، گیپور و… می توان دوخت و برای دوخت آن هیچ محدودیتی وجود ندارد، لباس مدل ماهی خود دسته بندی های بسیاری دارد، برخی لباس مدل ماهی آستین دار به حساب می آیند که بسته به سلیقه شما می توانند آستین هایی بلند تا کوتاه و حلقه ای داشته باشند،

برخی مدل دکلته بوده و برخی نیز کاملا پوشیده خواهند بود، در انتها تنها چیزی که مهم است، زیبایی اندام، پوست صاف و بدون عیب شما و میزان راحتی شما در لباس است که مشخص می کند تا لباس از چه اندازه پوشیدگی و نوع آستینی بهره ببرد. پس از تصمیم نهایی مبنی بر انتخاب لباس مدل ماهی، حتماً آن را بپوشید و کمی با آن راه بروید تا مطمئن شوید که انتخاب خوبی برای شب عروسی تان خواهد بود.

انواع لباس عروس راسته یا sheath

این مدل از بالا تنه تا پایین تنگ می باشد و دامن راسته ای دارد و خط کمری ندارد. برای افرادی مناسب است که از هیکل متناسب و قد بلندی برخوردار هستند. در صورت استفاده از یک پارچه بسیار نرم و لخت، ایجاد گودی کمر نیز می‌کند.

انواع لباس عروس کوتاه (Tea-Length):

لباس عروس کوتاه معمولا برای مراسم خاص‌تر استفاده میشود. این مدل پیراهن با توجه به فرم بدن باید انتخاب شود. معمولا لباس عروسی کوتاه در مراسم ساده‌تر، مراسم کنار آب و مهمانی عروسی دوستانه استفاده می‌شود. بسیاری از خانم‌هایی که ازدواج دوم را جشن می‌گیرند، لباس سفید کوتاه می‌پوشند. پیشنهاد می‌کنیم لباس عروس کوتاه را با کلاه یا تور کوتاه و طراحی خاص ست کنید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که این لباس مخصوصاً برای عروس هایی مناسب است که شانه های پهن دارند مخصوصاً اگر بر روی کمر لباس کار شده باشد.

با انتخاب یک لباس عروس با دامنی کوتاه توجه به پاها جلب شده و از روی شانه‌ها برداشته می‌شود و انتخاب یک کفش عروسی بسیار زیبا با پاشنه‌های بلند، عملی بسیار زیرکانه است که این فرم پوشش را کامل می‌کند و بیش از پیش توجه سایرین را به پاهای شما جلب می‌کند. به این صورت توجه از روی شانه ها به کمر و پاها منتقل می شود. در هنگام این مدل لباس به فرم پاهایتان توجه کنید، اگر از فرم و تراش پاهای خود رضایت ندارید بهتر است به گزینه دیگری فکر کنید.

یکی دیگر از ویژگی های لباس عروس کوتاه این است که شما می توانید ساعتها برقصید بدون اینکه وزن لباس عروس شما را خسته کرده و آزار دهد.

انواع دامن عروس

تقریبا می‌توان انوع دامن لباس عروس ها را در زیر مجموعه مدل برش A دسته بندی کرد. همانگونه که از نام این مدل برمی‌آید برش دامن لباس عروس به گونه‌ای طراحی می‌شود که شکل آن کاملا شبیه به حرف A انگلیسی است. عروس خانم‌های محترم باید در نظر داشته باشند که مدل‌های متنوعی که دامن‌های متفاوت را شامل می‌شوند صرفا محدود به این تنها مدل نیستند اما در مجموع تعداد زیادی از مدل‌های مختلف به نحوی زیرمجموعه این مدل به شمار می‌روند.

لباس عروس بدون شانه

یکی از مدل های جدید و صنعت مد لباس عروس لباس عروسی های بدون شانه یا شانه خاموش گفته می شود. این لباس عروس ها با شانه های افتاده طراحی شده که زیبایی خاصی به لباس و فرم آن در بدن عروس می دهند. این نوع لباس می تواند با ترکیب های بالا طراحی شود و خاص و منحصر به فرد بودن در این مدل به چشم می آید.

لباس عروس سلطنتی

در مدل لباس عروس سلطنتی یا امپراتوری، دامن با ظاهری صاف و ساده از زیر سینه شروع می‌شود و به سمت پایین می‌رود. این مدل برای فرم اندام مستطیلی بسیار مناسب است و یکی از بهترین انتخاب‌ها می‌باشد. همچنین این مدل قد شما را بلندتر و زیباتر نشان می‌دهد.‌ مدل سلطنتی در بین عروس های ساده پسند و طرفداران طرح‌های کلاسیک از محبوبیت بالایی برخوردار است.

همچنین برای مراسم عقد یا فرمالیته می‌توانید به عنوان مدلی بسیار شیک و زیبا به لباس عروس های سلطنتی فکر کنید. اگر می‌خواهید قد بلندتر از حالت معمول خودتان به نظر برسید؛ از انتخاب لباسهای با خط کمر پایین پرهیز کنید، چرا که این مدل لباسها بالاتنه را کوتاه نشان می‌دهد و در نتیجه قد شما کوتاهتر دیده می‌شود.

لباس عروس آستین پفی

مدل‌های دکلته با آستین‌های پف دار، ترندی قدیمی  با تلفیقی از لباس‌های ویکتوریایی است. این مدل با شکل و شمایلی مدرن دوباره به صدر مد برگشته و مورد توجه طرفداران سبک فانتزی و ویکتوریایی است. دامن این مدل نیز صاف از زیر سینه شروع می‌شود و تا پایین با پف کمی ادامه پیدا می‌کند.

مدل آستین پفی بیشتر بر زیبایی سرشانه و گردن تأکید دارد. لباس عروس آستین پفی بیشتر برای عروس های لاغر و کم سن و سال مناسب می‌باشد. اگر جزو کسانی هستید که مد روز برایتان اهمیت دارد لباس عروس آستین پفی گزینه درخور توجهی خواهد بود.

لباس عروس یقه هفت

این دسته از لباس عروس‌ها یقه‌ای به شکل عدد 7 فارسی یا حرف v انگلیسی دارند و می‌توانند یقه‌ای خیلی باز داشته باشند و نمای زیبایی به لباس بدهند.

لباس عروس آستین‌دار

به این دسته از لباس عروس‌ها، اصطلاحا مدل حجاب هم گفته می‌شود. زیرا این مدل با توجه به پوشیدگی نسبی که دارد می‌تواند انتخاب مناسبی برای افراد خاص باشد.

کدام مدل دامن برای لباس عروس مناسب است ؟

تقریبا می‌توان انوع دامن لباس عروس ها را در زیر مجموعه مدل برش A دسته بندی کرد. همانگونه که از نام این مدل برمی‌آید برش دامن لباس عروس به گونه‌ای طراحی می‌شود که شکل آن کاملا شبیه به حرف A انگلیسی است. عروس خانم‌های محترم باید در نظر داشته باشند که مدل‌های متنوعی که دامن‌های متفاوت را شامل می‌شوند صرفا محدود به این تنها مدل نیستند اما در مجموع تعداد زیادی از مدل‌های مختلف به نحوی زیرمجموعه این مدل به شمار می‌روند.

چه زمانی لباس عروس رنگی می توان استفاد کرد ؟

انتخاب مدل لباس عروس، چالش جدی برای عروس خانم‌ها است. اگر شما هم در تدارک مراسم عروسی یا عکاسی عروسی باشید، حتما ذهن‌تان شدیدا درگیر انتخاب این لباس است. قطعا، لباس عروس رنگی شیک، یکی از خاص‌ترین لباس‌هایی است که می‌توانید انتخاب کنید. اگر خیلی ریسک پذیر نیستید اما عاشق لباس عروس رنگی 2020 شده‌اید، اصلا نگران نباشید؛ انتخاب لباس عروس رنگی برای عقد نیز، انتخاب هوشمندانه‌ای برای لباس عروس است.

کدام مدل لباس عروس برای بدن شما مناسب است ؟

توصیه آخر این است که خودتان باشید. اطمینان حاصل کنید که از هر مدل لباسی که انتخاب می کنید در آن راحت هستید و احساس زیبایی و وقار می‌کنید. مطمئن شوید که لباس شما محدود کننده نیست. زیرا وقتی از جلو مهمانان عبور می‌کنید این امر کاملاً مشهود خواهد بود.

مکان های مناسب برای خرید لباس عروس در تهران کجاست ؟

امام زاده حسن واقع در خیابان سه راه آذری چهار راه امیر اکرم (خیابان ولیعصر به سمت خیابان جمهوری) خیابان میرداماد در تهران (خیابان میرداماد تهران به داشتن لباس های عروس گران قیمت معروف است. ) کوچه برلن (قیمت مناسب) کوچه رفاهی (قیمت مناسب)

توصیه آخر این است که خودتان باشید. اطمینان حاصل کنید که از هر مدل لباسی که انتخاب می کنید در آن راحت هستید و احساس زیبایی و وقار می‌کنید. مطمئن شوید که لباس شما محدود کننده نیست. زیرا وقتی از جلو مهمانان عبور می‌کنید این امر کاملاً مشهود خواهد بود. سعی کنید بهترین ویژگی خود را انتخاب کنید و اطمینان حاصل کنید که لباس عروس ایده‌آل شما، این ویژگی را برجسته می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *