دسته‌بندی نشده

انواع دامن کوتاه

انواع دامن

انواع دامن از منظر قد و بلندی

انواع دامن از نظر قد و بلندی به شرح زیر تقسیم می‌شوند:

تقسیم بندی دامن‌ها از لحاظ طرح، الگو و دوخت

  • دامن سادههمان‌گون که از نامش پیداست، این دامن طرح و دوختی ساده دارد، افراد لاغر و متوسط می‌توانند آن را بپوشند.
  • دامن فوناین دامن با برشی مثلثی از کمر به پایین گشاد است، چین و ساسون ندارد، افرادی که پایین تنه‌ی لاغر دارند از آن استفاده می‌کنند.
  • دامن کلوشدامن کلوش به صورت ربع، نیم و تمام دایره دوخته می‌شود که اصطلاحا یک چهارم کلوش، نیم کلوش و تمام کلوش نامیده می‌شود. ساختاری گشاد و بدون چین و ساسون دارد و همه تیپ افراد می‌توانند آن را بپوشند.
  • دامن چین‌دارچین خوردگی در ناحیه کمر و گشاد بودن از ویژگی‌های دامن چین‌دار است، این دامن به شرط تناسب با قد، مانند دامن کلوش برای همه قابل استفاده است.

ادامه مطلب

  • دامن ترکاین دامن با تکرار طرح مثلثی که به هر طرح یک ترک گفته می‌شود، شکل می‌گیرد، تعداد ترک‌ها از ۴ تا هر تعداد زوج می‌باشند، پارچه آن معمولا ضخیم( مثل کتان) است.
  • دامن لنگیاین نوع دامن مثل لنگ در یک طرف کمر بسته می‌شود.
  • دامن پیلی: این دامن‌ها گونه‌ای از دامن‌های چین‌دار هستند که دارای چین‌های منظم و در دو مدل پیلی یک طرفه و پیلی دو طرفه با پارچه‌ای ضخیم عرضه می‌شوند.
  • دامن برش‌داراین دامن با برشی در قسمت‌های مختلف، دوختی متفاوت دارد.

جنس دامن‌ها از نخ پنبه، نخ کتان، حریر، اطلس( ساتن) و پلیسه‌ است. دامن گاهی با کت و زمانی هم به همراه بلوز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نکات مهم هنگام خرید دامن زنانه شیک

  • با یک انتخاب صحیح، می‌توانید کوتاهی یا بلندی قدتان را پوشش دهید، اگر در هر دو حالت دامنی متناسب با وزن و سایز کمر و باسن خرید نمایید، نیم‌تنه‌ی پایین شما جذاب‌تر جلوه می‌کند.
  • تنوع، طراحی، مدل و رنگ دامن‌ها زیاد است، این شمایید که متناسب با رنگ پوست، استایل و تیپ خود، نوع برتر را انتخاب می‌کنید.
  • جنس پارچه‌ای که دامن از آن تهیه می‌شود، حائز اهمیت است، تناسب با دمای فصول سال( سرد یا گرم) و وزن از خصوصیات جنس پارچه دامن است.
  • اصولا دامن‌های زنانه در سه مدل زیپی، کشی و بندی طراحی و دوخته می‌شوند، شما می‌توانید متناسب با سلیقه‌ی و علاقه‌تان، یک مدل را انتخاب که با زیپ، کش یا بند بسته شود.
  • دامن‌های زنانه دارای قیمت‌های متفاوتی هستند، شما باید با در نظر گرفتن اندازه،جنس و تناسب استفاده( جشن، مهمانی و… ) انتخاب و خرید نمایید.

راهنمای خرید دامن کوتاه نخی فانتزی چین دار 

طرح‌های زیبایی با دامن‌های زنانه برای خانم‌ها طراحی می‌شوند و معمولا با هر لباسی زیبا و به جا به حساب می‌آیند.دامن کوتاه مجلسی زنانه و دخترانه دامن کوتاه مجلسی با توجه به اندام و استایل خانم‌ها طراحی می‌شود و انتخاب دامن برای لباس‌های مجلسی کار سختی می‌باشد.یکی از شیک‌ترین و به روز‌ترین طرح‌های دامن‌های زنانه دامن‌های عروسکی هستند. دامن‌های عروسکی به دلیل مدل‌های ساده و خاص و تنوع بالا در مدل هایشان امروزه طرفداران خاص خود را دارند.

انتخاب دامن مناسب بر اساس قدتان

بهترین قد دامن برای خانم های ریزجثه

دامن مینی که از زانو پایین‌تر نیاید باعث می‌شود که پاها بلندتر به نظر برسند. اگر از مشخص بودن زانوهای خود خوشتان نمی‌آید، دامنی با پایین دامن تنگ انتخاب کنید که درست تا زیر زانو برسد. کفش زنانه هم‌رنگ پوست، پاها را بلندتر نشان می‌دهد.

دامن‌های فون که تا خط کمر می‌آیند، موجب می‌شوند که کمر باریک تر به نظر بیاید، در حالی که دامن اندکی فون، پاها را باریک‌تر نشان می‌دهد. دامن‌های راسته گزینه خوب دیگری هستند. برش عمودی آن‌ها باعث می‌شود که پاها بلندتر به نظر برسند.

بهترین قد دامن برای خانمهایی با قد متوسط

برای یک خانم با قد متوسط، تقریبا تمام برش ها میتوانند مناسب باشند اما دامن‌های فون که تا زانو می‌رسند، بهترین گزینه هستند زیرا تعادل کاملی میان دامن و پاها ایجاد می‌کنند.

بهترین قد دامن برای خانم های بلند قد

خانم های بلندقد باید دامنی انتخاب کنند که قد آن تا زانو بیاید، اما با در نظر داشتن پاهای بلند خانمی بلند قد، حتی یک دامن میدی هم خوب به نظر خواهد رسید.

انتخاب قد دامن بر اساس نوع بدن

پس از انتخاب قد دامن طبق قد خودتان، نوع بدن خود را برای رسیدن به بهترین قد دامن نهایی مد نظر داشته باشید.

بهترین قد دامن برای خانم های بسیار لاغر؛ انتخاب دامن

اندام های بسیار لاغر باید از پوشیدن دامن‌های بلندی که ظاهر را در خود غرق میکنند، خودداری کنند. بهترین گزینه برای شما دامنی است که 2 تا 5 سانتیمتر بالاتر از زانوهای شما باشد. می‌توانید لایه‌هایی دیگری به لباس خود اضافه کنید یا پارچه‌های ضخیم‌تری برای افزایش حجم به قسمت های مختلف اندام خود انتخاب کنید.

بهترین قد دامن برای خانم هایی با بدن ورزشکارانه (شکل مستطیلی یا راسته)

برای بدن‌های ورزشکارانه، دامن‌های مینی مناسب هستند. اگر ساق پاها بزرگ هستند، دامن زنانه بلندی که در بالا تنگ و از پایین گشاد است، و قد آن به زیر زانو می‌رسد، می‌تواند ظاهر ساق‌ها را باریک‌تر نشان دهد. اگر ساق‌های لاغری دارید، دامن‌های میدی مناسب هستند که تا پهنای ساق‌ها می‌رسند، و آن‌ها را پُرتر نشان می‌دهند.

بهترین قد دامن برای خانمهایی که پایین تنه عریض دارند (گلابی یا مثلثی شکل)

دامن‌هایی بپوشید که قد آن‌ها چند سانتیمتر بالاتر یا پایین‌تر از زانو بیاید تا با پاها در تعادل باشند. بهترین گزینه دامن فونی است که بلند نباشد. دامن مینی شاید باعث شود که پاها بلندتر یا باریک‌تر به نظر برسند. همچنین می‌توانید نوارهای افقی و رنگ‌های روشن، به بالاتنه اضافه کنید و در نیم‌تنه پایین رنگ‌های تیره بپوشید.

بهترین قد دامن با خانم هایی با میان تنه عریض (کمر پر یا به شکل سیب)

اندام هایی با میان تنه عریض نباید دامن‌های مینی بپوشند که توجه را به قسمت میان تنه جلب می‌کنند. شما می‌خواهید ظاهر نیم‌تنه‌تان بلندتر به نظر برسد و توجه را به کمر جلب نکنید. دامن‌های ماکسی گزینه مناسب هستند اما به همراه این مدل از کمربندهای ضخیم به دور کمر استفاده نکنید. دامن‌هایی هم که در بغل زیپ دارند، شما را بلندتر نشان می‌دهند.

بهترین قد دامن برای خانم هایی با سایز بزرگ (پلاس سایز)

خانم های با سایز بزرگ باید از پوشیدن دامن‌های گشاد خودداری کنند. در عوض به سراغ دامنی بروید که تا زانو می‌رسد و پارچه کشی دارد. به دنبال طرح‌هایی بگردید که شما را بلندتر نشان دهند (مثلاً راه‌راه عمودی یا چین‌دار).

در آخر این مساله را در نظر بگیرید که دامن در بین خانم ها بسیار پرطرفدار است و خانم ها با پوشیدن و انتخاب دامن مناسب استایل بسیار خوبی میگیرند و توجه داشته باشید که دامن برای هر نوع سایزی گزینه مناسبی است ولی توجه به نوع و انتخاب دامن است که می تواند شما را جذاب و خاص کند. امیدواریم با خواندن این مطب تمام نکات لازم برای انتخاب دامن را دریافت کرده باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *