دسته‌بندی نشده

مراحل راه اندازی تولیدی پوشاک

پخش پوشاک در قائمشهر

پخش پوشاک در قائمشهرمراحل کلی و لازمه‌های راه اندازی تولیدی پوشاک

پخش پوشاک در قائمشهر راه اندازی تولیدی پوشاک اولین حرکت در ابتدا این است که با خود تکلیفتان را روشن کنید: چرا می‌خواهید تولیدی پوشاک راه بیاندازید؟ برای موفقیت در کار تولید پوشاک نباید ملاک اولتان درآمدزایی باشد، زیرا در این صورت، شاید نتوانید چنانکه باید و شاید در این مسیر موفق شوید و پیشرفت کنید. تولید پوشاک دارای فراز و نشیب‌های فراوان و لازمه‌ی آن صبر و بردباری است و پیش از هر چیزی به علاقه و حوصله نیاز دارد. پیشنهاد می‌کنیم در اول کار حتی به فکر زیان نیز باشید و خود را برای مقابله با مشکلات آماده کنید.

موارد مقدماتی برای راه‌اندازی تولید پوشاک به صورت کلی

  1. مشخص کردن هدف راه اندازی تولیدی پوشاک
  2. برنامه ریزی و تحقیق
  3. تهیه مکان، دستگاه و لوازم مناسب
  4. اخذ جواز کسب از اتحادیه
  5. جذب نیرو
  6. الگو، برش و نمونه‌گیری
  7. تهیه‌ی مواد اولیه
  8. بازاریابی
  9. پخش پوشاک در قائمشهر

مشخص کردن هدف

اولین مرحله در راه اندازی تولیدی لباس، مشخص کردن هدف است. فردی که می خواهد اقدام به راه اندازی تولیدی لباس کند اول از همه باید از خود بپرسد که به چه علت می خواهد تولیدی لباس راه اندازی کند؟

اگر پاسخ این سوال تنها درآمدزایی در این حرفه باشد این بدین معناست که این فرد به حرفه ی تولیدی لباس علاقه ی چندانی ندارد و همین مسئله می تواند در ابتدای راه برای او مشکل ایجاد کند زیرا اگر تنها هدف از راه اندازی تولیدی لباس درآمدزایی باشد ممکن است آن چنان که باید در این مسیر پیشرفت نکند.

پخش پوشاک در قائمشهر برنامه ریزی و تحقیق

پس از این که هدف خود از راه اندازی تولیدی لباس را مشخص کردید و زیان های احتمالی را پیش بینی کردید. حال وقت آن است که برای ورود به این حوزه برنامه ریزی کنید. آیا در هنگام راه اندازی تولیدی لباس می خواهید برند خود را داشته باشید یا از مشتری سفارش قبول کنید؟

به شما توصیه می کنیم که هر دوی این کارها را انجام دهید به این صورت که می توانید در ابتدای کار خود سفارش از مشتری قبول کنید بعد به تدریج با پیشرفت در کار خود می توانید برند خود را وارد بازار کنید.پخش پوشاک در قائمشهر

اما نکته ی دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که با توجه به این پوشاک شامل پوشاک زنانه، بچگانه، مردانه و .. می شود باید مشخص کنید که برندی که قصد دارید از آن در بازار استفاده کنید می خواهد چه نوع پوشاکی تولید کند آیا پوشاکی که می خواهد تولید کند بچگانه است؟ ایا تصمیم به تولید پوشاک زنانه دارید؟

مکان ، شرط مهم شروع تولیدی لباس

در زمان اجرایی کردن این فعالیت ، مواردی گریبان گیرتان خواهید شد که تصور نمی کردید اهمیت زیادی داشته باشد. مکان یک کارگاه تولیدی هم نظیر این موارد می باشد که باید با دقت و توجه خاصی به آن نگاه کرد. مثلا یک تولیدی که از هم صنفان و بازار کار خود دور است، هیچ گاه نباید انتظار زیادی از کارگاه و مشتریان خود داشته باشد. دوستانی بودند که پس از تغییر مکان به یک نقطه دورتر و نا مناسب ، با شکست در ادامه فعالیت مواجه شدند. برخی از نکاتی که در انتخاب مکان باید در نظر داشت بدین شرح می باشد:

  • سعی کنید در مکانی را انتخاب نمایید که به هم صنفان شما نزدیک باشد. (دلایل فراوان)
  • مکان شما دارای آدرس سهل برای مراجعه داشته باشد
  • مکانی را انتخاب نمایید که بدانید ماندگاریتان در آنجا زیاد است (تغییر مکان بسیار مضر است)
  • تامین مواد و حمل و نقل کالا را در انتخاب های مکانتان مورد تحلیل قرار دهید.
  • نیروی مجرب هر محله ای ، یکی از موارد مهم انتخاب آن محل می باشد.
  • از مکان های دارای مجوز استفاده نمایید تا از خیلی مشکلات واکسینه شوید.
  • ایمنی مکان هم مساله ی مهمی است.
  • راه اندازی تولیدی پوشاک
  • پخش پوشاک در قائمشهر

اخذ جواز های پخش پوشاک در قائمشهر

اخذ جواز یک کارگاه بعد از تهیه ی ماشین آلات و مکان مورد بحث قرارا می گیرد و یکی از مهمترین پیش نیازهای هر تولیدی پوشاک است. هر صنفی برای خود یک اتحادیه و سازمانی دارد که جواز کسب آن فعالیت را صادر می نمایند. اخذ جواز کسب هم از مواردی است که بودنش اگر چه مزایای آنچنانی ندارد ولی اجباریست.

تولیدی های بدون جواز کانون توجه خطراتی هستند که شاید پس از وقوع غیر قابل جبران باشد. پیچیدگی ترسناکی ندارد ، مهم ترین آیتمی  که این جواز احتیاج دارد پایان کار تجاری مکان به همراه سند یا قولنامه است. البته ناگفته نماند شرایط دیگری همچون ماشین آلات و پرسنل نیز مورد نیاز است.  شما می توانید با مراجعه به اتحادیه مربوطه مثلا اتحادیه کشبافان یا تولید کنندگان پوشاک و تکمیل فرم های مربوطه ، این نوع جواز را اخذ کنید. (در صورت داشتن شرایط و آیتم های مندرجه در فرم ها)

برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، اخذ مجوز اهمیت بالایی دارد. برای این امر می‌توانید به اتحادیه‌های مربوطه‌ی شهر خود مراجعه و با ارایه‌ی مدارک، جواز کسب دریافت کنید. جواز کسب، اجازه‌نامه‌ای است که طبق مقررات قانون نظام صنفی از طرف اتحادیه‌ی صنوف تولیدی و خدمات فنی، به فرد صنفی برای اداره‌ی محل کسب شخصی داده می‌شود. در شرکت‌هایی که به ثبت رسیده‌ است، پروانه به نام شرکت صادر می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن مجوز پخش پوشاک در قائمشهر

طبق اطلاعاتی که در این اتحادیه در مورد پروانه ی کسب ارائه داده است مدارکی که برای کسب این مجوز نیاز است عبارتست از :

  • اصل شناسنامه
  • اصل کارت پایان خدمت ( برای متولدین سال ۱۳۴۴ به بعد)
  • اصل هر گونه قرارداد عادی یا رسمی برای متقاضی
  • یک برگ فتوکپی از سند ملک یا سند اجاره ی رسمی مکانی که تولیدی پوشاک می خواهد در آن شروع به کار کند.
  • ۳ قطعه عکس ۴*۳ که به تازگی گرفته شده باشد و پشت نویسی شده باشد.
  • ارائه ی اصل کارت ملی
  • تاییدیه کد پستی واحد صنفی با نشانی صحیح از اداره پست منطقه

لازم به ذکر است برای این که پرونده ی تقاضای پروانه کسب تشکیل شود حضور فرد متقاضی الزامی است.

پخش پوشاک در قائمشهرو جذب نیرو

کیفیت ، هزینه ، پیشرفت و آیتم های زیاد دیگر رابطه مستقیم با نیروها و کاگران یک کارگاه دارند. پس اگر خواهان پیشرفت هستید به چند نکته زیر توجه کنید:

  • از نیروهای پرتجربه استفاده کنید . با جذب کارآموز موقعیت کسب خود را به مخاطره نیاندازید.
  • دلسوز بودن یک نیرو اهمیت ویژه ای دارد.
  • یک خیاط باید دارای شرایطی همچون سلیقه ، ابتکار، هنر و .. باشد تا در مراحل نظارت ،آسودگی بیشتری داشته باشید.
  • از جذب نیروهای پرحاشیه بپرهیزید هرچند شرایط خوبی داشته باشند.
  • بهترین نوع محاسبه حق الزحمه ، اجرت در ازای دوخت می باشد.
  • در جذب نیرو عجله نکنید و بهترین ها را از لحاظ قیمتی و کیفیتی دستچین کنید.
  • پخش پوشاک در قائمشهر

الگو، برش و نمونه گیری

و برش از موارد مهم تولیدی پوشاک است و تاثیر بسیاری در فروش دارد. الگوها می‌توانند توسط برشکاران پرتجربه از روی یک نمونه لباس کپی شوند، همچنین می توان از الگوهای آماده یا طراحان الگو بهره گرفت.

تهیه موارد اولیه و موارد مورد نیاز کارگاه کوچک برای پخش پوشاک در قائمشهر

برای یک تولیدی کوچک به ۳ الی ۴ چرخ خیاطی احتیاج دارید که شامل انواع زیر می‌شود: میز برش، راسته‌دوز، میان‌دوز، زیگزال. برای تکمیل فرایند تولید کارگاه‌های خیاطی کوچک، اماکن خدمات تولید زیادی وجود دارد که می‌توانند عملیاتی همچون دکمه مادگی، گلدوزی، بخار، بسته‌بندی و غیره را انجام دهند

لوازم و ماشین آلات کارگاه تولید پوشاک

هر نوع تولید در این عرصه ، دارای لوازم و ماشین آلات مخصوص خود می باشد . در اینجابرخی از  لوازم کلی و متناسب با دوخت تریکو را برایتان بازگو می کنیم:

چند وسیله عمومی و غیر تخصصی
  • میز برش (ابعاد آن به نوع تولید و گستردگی کار شما بستگی دارد که اگر دارای رول نگهدارنده طاقه ی پارچه باشد بهتر است)
  • میز یا دستگاه اتو
  • میز و تجهیزات میان کاری مانند قیچی مخصوص و قلاب
  • لوازم برش مانند قیچی برقی (متناسب با نوع و حجم کار)
  • در صورت علاقه مندی می توانید از سبد های مخصوص جهت جمع آوری کالاها استفاده کنید.
  • در صورت نیاز : میز بسته بندی و تکمیل
  • پخش پوشاک در قائمشهر
برخی از وسایل تخصصی
  • چرخ راسته دوز
  • چرخ میان دوز
  • چرخ زیگزال
  • و در صورت نیاز :
  • چرخ دکمه و مادگی
  • نواردوز
  • راه اندازی تولیدی پوشاک

مشتری و بازار کار

همانطور که در مقالات قبل به آن اشاره کردم ، سیر تولید به دو نحو سفارشی یا تولید برند خود انجام پذیر است . و اینکه بسیاری از تولیدی ها برای مقابله با شرایط سخت هر دو راه را در برنامه خود می گنجانند. سعی کنید رشته کاری خود را تخصصی تر کنید و در تولید خود فراتر از دو فصل نروید.

البته خیلی از تولیدی ها روند چهار فصل را در پیش می گیرند که با مشکلی مواجه نشدند. ولی خب تخصصی تر بودن تولید مزایایی دارد که در طول انجام فعالیت خود متوجه خواهید شد. اگر گستردگی کار شما بالاست ، گنجاندن دوخت چهارفصل ممکن است برتری داشته باشد. از سفارش کار نترسید معمولا افراد سفارش دهنده ای که در سطح بالایی فعالیت دارند ، سفارشات یک فصل را در طول سال به شما خواهند داد. مثلا برخی از دوستان ما در طول سال مشغول به دوخت لباس های زمستانه هستند و در زمان مشخصی ، تمامی تولیدات خود را به فروش می رسانند.

سعی کنید برای جذب مشتری یا سفارش دهنده به دو مقوله قیمت و کیفیت ، توجه ویژه ای داشته باشید. رقیبان و هم صنفانی هم دارید که در اولویت های مشتری های شما هستند و در صورت نارضایتی از شما روی برمیگردانند به غیر از آن اصطلاحی که عمده فروشان استفاده میکنند این است : (جنس خوب روی زمین نمی ماند)

اگر برای برند خود تولید می کنید ، حتما مطالعه علمی و دقیقی روی بازار داشته باشید تا طبق نیاز و سلیقه بازار به تولید ادامه دهید. این یک بحث کاملا علمی و آماری می باشد که در هر منطقه ای مخصوصا ایران ، دارای تغییرات زیاد و مشکل سازیست که با یک تحلیل درست می توانید از آن به نفع خود استفاده نمایید.

هزینه های لوازم پخش پوشاک در قائمشهر

چرخ ها و لوازم تولیدات از شاخص هایی پیروی می کنند که به هیچ عنوان نمی توان حدودی قابل درکی را برای آن مشخص نمود. مثلا مبلغ دستگاه دکمه مادگی یکی از همکاران ما که تخصصش فقط در زمینه ی تکمبل لباس (دکمه مادگی ، بخار و بسته بندی ) است ، ۵۸ میلون تومان می باشد ولی خب می توان این دستگاه را (نسبت به فعالیت خود )به مبلغ زیر دو ملیون نیز یافت کرد.

بنابراین اگر بخواهیم رنج پایین و مناسبی از این دستگاه ها خریداری کنیم هر چرخ به طور میانگین از دو ملیون تومان آغاز می گردد. (توجه داشته باشید که چرخ های صنعتی با چرخ های خانگی از لحاظ قیمتی قابل قیاس نمی باشند )

نکات مهم در رابطه با راه اندازی تولیدی پوشاک

  1. دانش خود را در زمینه‌ی پارچه و مواد اولیه بالا ببرید.
  2. بازار کار تولید پوشاک خود را مورد بررسی قرار داده و راه‌های فروش یا سفارش را بیابید.
  3. ارتباطات خود را در این زمینه افزایش دهید و با افراد بیشتری آشنا شوید.
  4. در همان به حساب و کتاب ابتدای مسیر اهمیت دهید تا با مشکلات عدیده مواجه نشوید.
  5. خط تولید را به نحوی بچینید که در وظایف نیروها تداخل ایجاد نشود.

عملکرد تولیدیهای پوشاک به دو دسته تقسیم می‌شود:

  1. تولید سفارشی (مزدی‌دوزی): بازاریابی آن معمولا قبل از جذب نیرو و کلید موفقیت آن در گسترش ارتباطات است.
  2. تولید و فروش مستقل: نیاز به سرمایه‌گذاری، شناخت بازار و ارتباط با عمده‌فروشان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *