دسته‌بندی نشده

انواع روسری

انواع روسری

با انواع روسری آشنا شوید

انواع روسری یکی از اکسسوری‌هایی است که در ایران کارایی آن نسبت به دیگر نقاط جهان متفاوت است. به طور معمولا روسری به شکل مربع است، اما با این حال مدل مثلثی و سه گوش آن نیز در بازار دیده می‌شود. اگر بخواهیم درباره کاربرد آن صحبت کنیم، باید بگوییم که هم کارایی حجاب دارد و هم در مد و فشن کاربرد دارد. اگر به شکل درست و مناسب از آن استفاده شود، روسری علاوه بر کارایی‌هایی که دارد می‌تواند سر شما را گرم نگه دارد و همچنین زیبایی خاصی به صورت و همچنین ظاهر شما بدهد. به همین خاطر است که در کشورهایی که از آن به عنوان حجاب استفاده نمی‌شود، در مد و فشن کارایی زیادی دارد.

علاوه بر مزایایی که گفتیم، روسری و شال مزایای زیر را نیز دارند:

  • روسری می‌تواند به شما کمک کند تا پوست خود را از آفتاب سوزان در فصول گرم و حتی سرد سال محفوظ بدارید. همچنین در مواقعی موهای شما را در برابر آلودگی و گرد و غبار محافظت می‌کند.
  • با یاد گرفتن نحوه بستن مو زیر روسری می‌توانید از گره خوردن آن به خوبی جلوگیری کنید و البته که در انتخاب نوع پارچه آن به خوبی دقت کنید.

واقعا جای تعجب دارد که چطور یک تکه پارچه می‌تواند این مقدار برای شما مزیت داشته باشد. اکنون که مطمئن و آگاه شدید که این پارچه زیبا می‌تواند برای شما مزایایی داشته باشد، می‌توانیم به بررسی انواع مختلف روسری زنانه بپردازیم.

انواع روسری بر اساس مواد

روسری بر اساس پارچه‌ای که ساخته می‌شود، انواع مختلفی دارد. اگرچه می‌توانید از هر پارچه‌ای روسری درست کنید، اما باید همیشه به این نکته توجه داشته باشید که بیشتر اوقات روسری قرار است روی سر و مو قرار بگیرد و باید به سلامت مو نیز توجه کنید. به همین دلیل، باید از ماده‌ای نرم، راحت استفاده شود که مو زیر آن به خوبی سلامت خود را حفظ کند. در ادامه انواع روسری زنانه بر اساس نوع پارچه را نام خواهیم برد.

روسری نخی

روسری‌های نخی یکی از رایج‌ترین انواع روسری زنانه است که بیشتر خانم‌ها استفاده از آنها را ترجیح می‌دهند. چه مانتو و لباس مجلسی داشته باشید و چه تیپ اسپرت داشته باشید، می‌توانید از روسری‌های نخی استفاده کنید. بیشتر دختران جوان با انتخاب روسری نخی به دنبال این هستند که ظاهر جذاب‌تری داشته باشند و خانم‌های میانسال نیز راحت بودن روسری نخی را ترجیح می‌دهند.

روسری‌های نخی نرم، راحت و مقرون به صرفه هستند و این امر باعث شده که به محبوب‌ترین روسری میان خانم‌ها تبدیل شود. روسری‌های نخی برای تمام افراد حتی سخت پسندان گزینه‌ی مناسبی است. حتی برای افرادی که پوست و موی حساسی دارند نیز انتخاب خوبی است و باعث تحریک و خارش روی پوست نمی‌شوند. این نوع روسری معمولا مناسب فصول گرم و نیمه گرم سال است و خنک بودن آن باعث می‌شود که گرمای هوا را احساس نکنید.

روسری حریر

پارچه‌ی حریر یکی از ظریف‌ترین پارچه‌های موجود در بازار است. پارچه‌ای سبک وزن است که برای دوخت لباس‌های شیک و مجلسی نیز از آن استفاده می‌شود. به دلیل سبک بودن و نرم بودن آن، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تولید روسری به شمار می‌آید.

روسری‌های حریر ظاهری بسیار شیک به خانم‌ها می‌دهد و برای استفاده در مجالس و مهمانی‌ها بسیار مورد پسند است. از آنجایی که نوع پارچه این روسری‌ها زیاد ضخیم نیست و نازک است، تنها برای فصل گرم سال مورد استفاده قرار می‌گیرد و در زمستان و پاییز خیلی کارایی ندارد. اگر قصد دارید تا در مهمانی‌ها و مجالس بدرخشید و ظاهری زیبا داشته باشید، می‌توانید به خرید روسری حریر فکر کنید.

روسری ابریشم

روسری‌های ابریشمی به دلیل تنوع رنگی و نوع پارچه نرم و سبکی که دارند، بسیار مورد استفاده خانم‌ها قرار می‌گیرند و محبوب هستند. این نوع روسری هم برای استفاده در مجالس و هم به عنوان تل و هد بند نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. همان‌طور که می‌دانید پارچه ابریشم همیشه جزو پارچه‌های شیک و جذاب بوده است و به همین دلیل روسری آن نیز بسیار جلوه دارد. گرچه قیمت روسری ابریشم اصل از سایر روسری‌ها گران‌تر است، اما واقعاً ارزش خرید را دارند چرا که زیبایی و کیفیت روسری‌های ابریشمی را نمی‌توان انکار کرد. این روسری‌های هیجان انگیز نه تنها باعث زیبایی ظاهری شما می‌شوند، بلکه دارای مزایای بسیاری هستند که شاید تاکنون درباره آنها نشنیده باشید.

ابریشم برخلاف پنبه رطوبت پوست و موهای شما را حفظ می‌کند. اگر می‌خواهید برای مدت طولانی‌تری جوانی پوست و مو خود را حفظ کنید، می‌توانید روسری ابریشمی را انتخاب کنید. همچنین از مزایای سر کردن روسری ابریشمی این است که موهای شما را نرم، صاف و ابریشمی نگه می‌دارد. علاوه بر این، اگر پوست حساسی دارید، روسری‌های ابریشمی خالص برای شما بسیار مناسب هستند زیرا ضد حساسیت هستند.

خرید روسری‌های ابریشمی هزینه‌بر هستند، اما با این حال خرید خوب و مناسبی است. این نوع روسری همیشه مد است و به این زودی‌ها از مد نمی‌افتند!

روسری کرک کشمیری

این نوع روسری به خوبی جای خود را در صنعت مد باز کرده است و نه تنها سر و صورت شما را گرم نگه می‌دارد، بلکه باعث می‌شود تا عالی به نظر برسید. بهترین چیز در مورد روسری‌های کرک کشمیری این است که آنها در زمستان شما را گرم نگه می‌دارند و همچنین در تابستان باعث عرق کردن نمی‌شوند؛ بنابراین، این روسری‌ها برای سر کردن در هر نوع هوایی مناسب هستند.

این نوع روسری و پارچه آن معمولا از پشم بز ساخته می‌شود و پشم روی بدن بز هنگامی که دما کاهش می‌یابد، رشد می‌کند تا بزها گرم بمانند. کرک کشمیری پارچه‌ای سبک است و همین امر سر کردن آن را آسان می‌کند. آنها بسیار نرم هستند و تقریبا جنسی مانند ابریشم دارند.

روسری‌های ساخته شده از پارچه کرک کشمیری در رنگ‌های بسیار متنوعی موجود هستند. از آنجایی که پارچه آن از یک منبع طبیعی به دست می‌آید، به همین دلیل برای استفاده حتی برای افراد دارای پوست حساس مناسب است و حتی محیط زیست را نیز آسیب نمی‌زند.

روسری پشمینه

پارچه پشمینه به دلیل ویژگی خاص جنسیتی و همچنین ظاهر جذابی که دارد، در میان خانم‌ها محبوبیت دارد. این نوع پارچه در هوای سرد شما را گرم نگه می‌دارد و سر شما را از هوای سرد زمستان محافظت می‌کند. این نوع روسری علاوه بر اینکه شما را گرم و خنگ می‌کند، می‌تواند ظاهری زیبا به شما بدهد و استایل شما را جذاب‌تر کند.

روسری‌های پشمینه بسیار نرم و راحت هستند – آنقدر نرم هستند که می‌توانید کودک را بدون لباس در آن بپیچانید. پارچه این نوع روسری پوست را تحریک نمی‌کند، بنابراین هر خانمی با هر نوع پوستی می‌تواند آن را برای استفاده خارج از خانه انتخاب کند.

روسری‌های پشمینه سبک هستند و به راحتی روی سر قرار می‌گیرند. به دلیل سبک بودن و همچنین نرم بودن پارچه آن، روی سر پف نمی‌کند و همچنین سُر نیز نمی‌خورد.

روسری مخمل

روسری‌های مخمل ظاهری بسیار زیبا دارند و همچنین نرم بودن آنها لذت‌بخش است، اما تنها در زمان فصل سرد کاربرد دارند. آنها گرم و نرم هستند و باعث می‌شوند در زمستان احساس گرما و راحتی داشته باشید، اما باید مطمئن شوید که عرض روسری مخملی که قصد دارید از آن استفاده کنید زیاد نباشد. اگر عرض آن زیاد باشد، ممکن است باعث ناراحتی شما شود.

روسری‌های مخملی تنوع رنگی بسیار زیادی دارد و هر سلیقه‌ای می‌تواند یک رنگ را انتخاب کند. روسری‌های مخملی بدون شک بسیار زیبا، جذاب و ظریف هستند و می‌توانید آنها را برای مهمانی و حتی به صورت روزانه نیز استفاده کنید.

روسری پشمی

هنگام انتخاب روسری برای زمستان، مطمئنا بهترین انتخاب می‌تواند روسری پشمی باشد. در میان تمام مواد، پشم متداول‌ترین و طبیعی‌ترین ماده‌ای است که از پستانداران بدست می‌آید. این ماده خاصیت گرم نگه داشتن بدن پستانداران را دارد و به دلیل طبیعی بودن آن در روسری، استفاده از آن برای پوست حساسیت ایجاد نمی‌کند.

در انواع روسری، روسری‌های پشمی بسیار سبک، نرم و با لطافت هستند و استفاده از آنها بسیار حس خوبی دارد. اگر روسری پشمی که خریداری می‌کنید جنس بسیار خوبی داشته باشد، حتی احساس نخواهید کرد که چیزی روی سر دارید و با این وجود گرم نیز خواهید بود. به این دلیل بر روی با کیفیت بودن آن تاکید داریم، چرا که پشم‌های مصنوعی و بی‌کیفیت می‌توانند باعث خارش پوست و همچنین حساسیت پوستی شوند.

معمولا برداشت ما از پشم این است که ما را گرم نگه می‌دارد. اما، بدانید پشم پارچه‌ای است که دمای بدن را تنظیم می‌کند. این بدان معنی است که بدن شما را در زمستان گرم نگه می‌دارد و باعث می‌شود تابستان‌ها احساس خنکی کنید. آیا این را می‌دانستید؟

ادامه مطلب

الیاف پشم بسیار ریز است و این باعث می‌شود این ماده کاملاً مقاوم باشد. شما می‌توانید سال‌ها روسری پشمی سر کنید و از دیدن اینکه هنوز فرم خود را حفظ کرده، کمرنگ یا فرسوده نشده است، شگفت زده شوید.

واقعیت دیگر در مورد پشم این است که این ماده حاوی لانولین، مومی است که پشم را ضد آب می‌کند. به همین خاطر، حتی نیازی به شستن منظم روسری پشمی خود ندارید، زیرا این ساختار منحصر به فردی که دارد اجازه نمی‌دهد کثیفی و آب در داخل پارچه جمع شود و بو بگیرد.

با توجه به مزایای بسیاری که از این نوع روسری گفتیم، حتما متوجه شدید چرا هر خانمی باید یک روسری پشمی در کمد خود داشته باشد. روسری‌های پشمی به دلیل مقاوم بودن، عمر طولانی و راحتی استفاده از آنها، بهترین سرمایه گذاری هستند.

انواع روسری توری

در انواع روسری توری، پارچه‌های توری هم می‌توانند دانه‌های نازک داشته باشند و هم می‌توانند بافت درشتی داشته باشند. از آنجایی که قرار است روسری را روی سر خود بیندازید، مطمئنا دوست ندارید تا پارچه‌ای خشن داشته باشد و پوست شما را اذیت کند.

تور ساخته شده از الیاف ابریشم بسیار نرم است و اغلب برای روسری این نوع تور ترجیح داده می‌شود. روسری‌های توری نایلونی کمی خشن هستند و روسری‌های توری پلی استر می‌توانند بافت درشت و نرم داشته باشند.

این نوع روسری از نظر پوششی، خیلی پوشش زیادی ندارند و معمولا از این نوع روسری برای مجالس و مهمانی‌ها استفاده می‌شود.

انواع روسری ویسکوز

روسری ویسکوز نوع رایج دیگری از روسری است که در بین خانم‌ها بسیار محبوب است. ویسکوز ماده‌ای بسیار نرم و ابریشم مانند دارد. روسری‌های ساخته شده از این مواد ظاهر را زیبا می‌کنند و همچنین جلوه‌ی خاصی به هر فردی می‌بخشند. بهترین نکته در مورد روسری‌های ویسکوز این است که از نظر حالت جنس مانند ابریشم هستند، اما از نظر قیمت نسبت به ابریشم بسیار مقرون به صرفه‌تر است.

ویسکوز در رنگ بسیار تنوع دارد و انتخاب در آن بسیار آسان است. با این حال، استفاده از ویسکوز به عنوان روسری اشکالاتی دارد. ویسکوز مستعد کش آمدن است و به همین دلیل عمر آن زیاد نخواهد بود. جنس این پارچه نسبت به باقی جنس‌ها غیرمقاوم‌تر است و حتی ممکن است با باران خوردن حالت اولیه خود را از دست بدهد.

این نوع پارچه رطوبت و چربی را از بدن جذب می‌کند و این باعث ایجاد لکه‌هایی روی پارچه می‌شود. بدترین قسمت هنوز مانده است. هنگامی که می‌خواهید لکه‌های ایجاد شده روی روسری ویسکوز را پاک کنید، آثار تمیز کردن آن نیز روی روسری باقی می‌ماند.

انواع روسری اکریلیک

روسری‌های اکریلیک بهترین گزینه به جای روسری‌های پشمی هستند. به عنوان مثال، قرار است با دوست خود بیرون قهوه بخورید، ممکن است بخواهید قدم بزنید و مواردی از این دست، که در تمام آنها روسری اکریلیک می‌تواند گزینه‌ی مناسبی جای روسری پشم باشد. آنها همچنین ارزان هستند و برای افرادی که به پشم حساسیت دارند گزینه‌ای ایده آلی است.

روسری‌های اکریلیک از الیاف اکریلیک ساخته شده‌اند که بسیار سبک وزن هستند. نگهداری از آنها دستورالعمل خاصی ندارد و به طور کلی ضد لک و ضد چروک هستند. روسری‌های اکریلیک لطافت روسری‌های پشمی را ندارند، اما برای افرادی که به دلیل شرایط پزشکی (مانند آلرژی) نمی‌توانند از پشم استفاده کنند، جایگزین مناسبی هستند.

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که پشم و اکریلیک هر دو یک جنس دارند. اما پشم یک ماده طبیعی است در حالی که اکریلیک یک الیاف مصنوعی است، یعنی توسط انسان ساخته شده است.

انواع روسری بر اساس عملکرد

اکثر مردم فکر می‌کنند که از تمام روسری‌های می‌توانند در هر جایی و برای هر منظوری استفاده کنند. اما خب به دلیل مواردی که در متن بالا عنوان کردیم، مانند نوع جنس، کاربرد هر روسری متفاوت می‌شود. در زیر انواع روسری با توجه به کاربردی که دارد را عنوان می‌کنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *