دسته‌بندی نشده

انواع شلوار لی و جین

شلوار جین

تاریخچه ی شلوار جین

شلوار جین واژه‌ی جین(JEAN) یه واژه‌ی فرانسوی برگرفته شده از این واژه هست: BLEU DE GENES، به معنی «آبی از جنوا»؛ که جنوا(GENOA)، نام شهری تو ایتالیا هست.که علت معروفیت جنوا، پارچه‌های کتون مخملیِ راه‌راهش هست که بهشون میگن جین، که توسط دریانوردان این شهر به سراسر اروپا صادر میشده.اواخر قرن ۱۸ میلادی خیاطی به نام جاکوب دیویس(JACOB DAVIS) به لوی اشتراوس(LEVI STRAUSS)، که تاجر پارچه بوده، پیشنهاد شراکت برای تولید و فروش لباس‌هایی از جنس جین رو میده.حالا قضیه‌ی این شراکت از چه قراره؟لوی اشتراوس برای پیدا کردن طلا به امریکا میاد.بعد از مدتی که تو امریکا می مونه، متوجه میشه که کارگران از اینکه شلوارهاشون در حین کار پاره میشه شاکی هستن.
برای همین این فکر به سرش میزنه که برای اونا شلوارایی از پارچه‌ی جین تهیه بکنه.

ادامه مطلب

برای همین این فکر به سرش میزنه که برای اونا شلوارایی از پارچه‌ی جین تهیه بکنه.پس بلند میشه میره پیش جاکوب دیویس تا براش شلوارهای جین رو بدوزه.ایده‌ی اشترواس گرفت و شلوارای جین به شدت معروف شدن تو امریکا.بعد از یه مدت دیویس اومد به این شلوارا پرچ‌های فلزی اضافه کرد.که این موضوع باعث میشد استحکام شلوارا چندین برابر بشه.دیویس بخاطر نداشتن سرمایه‌ی کافی به اشترواس پیشنهاد شراکت میده و این ایده رو به اسم خودشون ثبت میکنن.در نهایت، اشترواس و دیویس، شرکت لیوایز(LVISE) رو تاسیس کردن.

گسترش و محبوبیت جین

 شلوارای جین رو، در ابتدا فقط کارگران می‌پوشیدن ولی از دهه ی ۳۰ قرن ۲۰ میلادی هالیوود شروع به ساخت فیلم‌های کابوی کرد.بازیگران اون از لباس‌های جین استفاده میکردن و همین باعث همه‌گیر شدن لباس‌های جین شد.حالا جالبه که یه استایلی به همین اسم هم وجود داره؛ استایل کابوی.حتما یه سری به معرفی استایل‌ها بزنید و در مورد استایل کابوی بخونید.در ادامه، لباس‌های جین توسط سربازان امریکایی در جنگ‌جهانی‌دوم پوشیده میشد. وقتی که جنگ تموم شد، کمپانی‌های مختلف مثل رانگلر(WRANGLER) و لی(LEE) شروع به تولید لباس‌های جین کردن.دنیای فشن در این زمینه، از مرلین مونرو(MARILYN MONROE)،مارلون براندو(MARLON BRANDO) و جیمزدین(JAMES DEAN)، که در فیلم‌های خود شلوارهای جین به پا میکردن، بسیار الهام گرفت.

بیشتر بدانیم

این شلوارا در ابتدا در دو رنگ تولید میشدن: قهوه‌ای و آبی.اما رنگ قهوه‌ایِ اون بخاطر اینکه با شستشو کمرنگ میشد مورد استقبال قرار نگرفت.در بافت پارچه‌ی جین، نخ تار با ماده‌ای به اسم ایندیگو(INDIGO) رنگ میشهو نخ پود، که از جنس پنبه هست به رنگ طبیعیِ خودش باقی میمونه.برای همینه که روی شلوار‌های جین آبی هست و پشت اونا سفید.
در انتها اگه بخوایم در مورد ورود این شلوارها به ایران صحبت کنیم، باید بگیم کههمه‌گیریِ شلوارهای جین تو ایران به دهه‌های ۵۰ و۶۰ شمسی برمیگرده که بیشتر با مارک «لی» وارد کشور میشد، که هنوز هم خیلی از ما به جای شلوار جین، میگیم شلوار لی.

انواع شلوار لی و یا چین

شلوار جین به گونه ای طراحی شده که در سراسر جهان در هر فرهنگ و زمینه اجتماعی ثابت می ماند و هرگز از دنیای مد کنار گذاشته نمی شود. اگر یک نوع شلوار وجود داشته باشد که زندگی شما حول آن بچرخد​، این شوار باید شلوار جین باشد. مهم نیست چه زمانی و درکجا از آن استفاده می کنید عملاً اگر دقت کنید شما بیشتر زمان خود را فقط با شلوار جین می گذرانید و مانند یک شلوار همه کاره برای شما عمل می کند.

زیرا شلوار جین از تناسب و راحتی کامل برخوردار است و بیشتر نیازهای شما را برای داشتن یک استایل زیبا و جذاب برطرف می کند. اما همانطور که می دانید تنوع زیادی برای شلوار جین وجود دارد و همین تنوع باعث می شود که شما بتوانید شلوار جین متناسب استایل خود را انتخاب کنید. در این مقاله به معرفی انواع شلوار جین دخترانه می پردازیم تا به شما برای آماده کردن یک کمد لباس شیک و مناسب کمک کنیم.

شلوار جین لوله ای

شلوار جین لوله ای همانطور که از نامش مشخص است بدن شما را در آغوش می گیرد. این شلوار فرم و حالت پاهای شما را به زیبایی به نمایش می گذارد. این مدل شلوارها معمولاً کشی هستند و طرح های متفاوتی دارند که بسته به سلیقه خود می توانید این مدل از شلوار را انتخاب کنید.

شلوار جین بوی فرند

 یک نوع شلوارِ برگرفته از الگوی مردانه است که برای خانم ها سایز بندی شده است. وقتی خانم‌ها این نوع جین را می‌پوشند به نظر می‌رسد یک شلوار مردانه را برای گشادی و راحتی‌اش کوتاه کرده‌اند و سپس آن را پوشیده‌اند. اما تمام ایده پشت این شلوارها این است که آنها را گشاد و راحت جلوه دهید. این مدل شلوار بر روی باسن شما سفت تر شده و روی پاها شل می شود. اگر رانهای پری دارید این مدل شلوارها برای شما عالی هستند.

شلوار جین راسته

 جایگزین جدیدی برای شلوار کار شماست. این مدل شلوار تا حدودی تنگ و راسته هستند و بسیار راحت می باشد. چیزی که آنها را از شلوار جین لوله ای معمولی متمایز می کند این واقعیت است که شلوار جین راسته مچ پای شما را نمی پوشاند و درست بالای مچ پا قرار می گیرند. این شلوار جین دخترانه مناسب هر کسی است که می خواهد فرم بدن خود را به رخ بکشد.

شلوار جین دمپا یا بوت کات

این شلوار جین برای انواع اندام مناسب است که همیشه یک امتیاز محسوب می شود. بزرگترین نکته مثبت این مدل شلوار این است که قد شما را بلندتر از آن چیزی که هست نشان می دهد. این شلوارهای جین در قسمت پایین گشاد هستند و ظاهری نامرتب به آن می دهند و برای داشتن ظاهری برجسته تر باید با کفش های پاشنه بلند ست شوند.

شلوار جین فلر

به گونه ای طراحی شده است که بیشتر افراد عقیده دارند که و در هر موقعیت و زمانی می‌توانید آن را به تن کنید وهیچ وقت از مد نمی‌افتد این نوع شلوارها تقریباً مشابه شلوار دمپا بوده اما تنها اختلافی که دارند این است جین فلر کمی تنگتر است. از زانو به پایین گشاد می‌شود و ظاهر آن شبیه به قیف است که دارای یک دهانه گشاد در پایین از زانو تا مچ پا هستند.

شلوار جگینگ

شلوار چسبان لگی است که از پارچه‌ای کش‌دار سبک ساخته می‌شود. این پارچه‌ها را می‌توان از پارچه‌های کشی به گونه‌ای تهیه کرد که شبیه جین یا جین سبک وزن با کشش بیشتری نسبت به شلوار جین لوله ای باشد. ساختار و محکمی جگینگ‌ها کمتر از شلوارهای جین لوله ای است و ضخامت کمی دارند. جگینگ‌ها از نظر فرم مناسب برای انواع بدن هستند.

شلوارجین فاق کوتاه

شلوارهای فاق کوتاه کم کم در صنعت مد طوفانی برپا کردند. این مدل شلوار فقط از چند سانت زیر ناف شما شروع می شوند و مناسب برای کسانی هست که دارای گودی کمر هستند و بسیار زیبا به نظر می رسند.

شلوارجین فاق بلند

این نوع شلوار روی ناحیه کمر تاکید زیادی دارند و منحنی کمرتان را زیباتر نشان می دهند.اگر به دنبال یک اندام ساعت شنی هستید این شلوارهای فاق بلند کمک زیادی به شما می کنند مزیت دیگر این شلوارها این است که پاهایتان را کشیده تر و بلندتر نشان میدهند که اگر یک جفت کفش پاشنه بلند نیز به آن اضافه کنید استایل خود را تکمیل می کنید.
این مدل شلوار به دلیل تناسب با دور کمر شما و پوشاندن چربی های شکم زیبا و متناسب به نظر می رسد که همیشه مزیت محسوب می شود

شلوار جین پاره شده

قبلاً شلوارهای جین پاره شده را دور می انداختیم و حالا با استفاده از تیغه شلوار جین را برش می دهیم. شلوار جین پاره شده فوق العاده معروف شده و مورد علاقه همه است. در نزدیکی رانها، در پشت، جلو، یک پا، کل پا و غیره بدون توجه به محل قرارگیری، بریدگی را در آنجا قرار دهید و از جذابیت این مدل شلوار جین لذت ببرید.

شلوار جین جاگر

شلوارهای جاگر در اصل برای ورزش ساخته شده اند اما به دلیل راحت و جذاب بودن آن در استایل های مختلف نیز از آن استفاده می شود.  طراحی این شلوارها به گونه ای است که پارچه شلوار درست در بالای مچ پا جمع می‌شود. بعبارتی در بالای مچ پا کش قرار دارد و باعث بهتر دیده شدن کفش‌ها در استایل شما می‌شود. شلوار‌های جاگر زنانه و مردانه از جنس‌های مختلفی چون کتان، جین، لنین و… دوخته می‌شوند.

بنابراین، دفعه بعد که برای خرید شلوار جین خرید می کنید، می توانید هر کدام از این سبک های زیبا را به جای سبک فعلی انتخاب کنید. چه مارک دار باشد و چه بدون مارک موردی را انتخاب کنید که برای شما و تیپ بدنی شما مناسب است. فقط به دنبال گزینه مناسب باشید و شروع به آزمایش سبک خود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *