دسته‌بندی نشده

انواع کاشن و راهنمالی خرید

انواع کاپشن

شناخت انواع کاپشن

کاپشن، از انواع لباس های روپوش و گرم است که معمولا از اواسط فصل پاییز تا اوایل بهار مورد استفاده قرار می گیرد.کاپشن ها معمولا سبک تر و غیر رسمی تر از پالتو هستند و از همین نظر نیز کاربرد بسیار بیشتری از پالتوهای پاییزی و زمستانی دارند . اما اینکه یک کاپشن خوب چه کاپشنی است و چه ویژگی هایی باید داشته باشد، نکته ای است که باید به آن توجه ویژه ای داشت تا خریدی مناسب و کاربردی را در فصل های سرد سال داشته باشید . در این مطلب میخواهیم به شناخت انواع کاپشن بپردازیم .

انواع جنس پاییزی و زمستانی

در مورد لباس های زمستانی یک حقیقت غیرقابل انکار وجود دارد؛ لباس های زمستانی اکثرا گران هستند و همین موضوع دقت بیشتر برای انتخاب گزینه مناسب تر را برای مصرف کننده، چندین برابر می کند در انواع مختلف طراحی و دوخته می شوند؛ اما در تهیه تمامی آن ها معمولا از پارچه های ضخیم تر نظیر دورس یا کتان برای لایه رویی و پوششی از پشم یا پشم شیشه برای آستر استفاده می شود.

این موضوع در مورد کاپشن های شمعی و بارانی ضدآب نیز صادق است. تنها در این میان شاید بتوان کاپشن های چرم را از نظر نوع زیرآستر انتخابی مستثنی دانست.در مجموع جنس پشم ، پلی استر ، نخ ، نایلون ، پلی آمید ، مخمل ، فوتر و چرم طبیعی و مصنوعی از انواع اصلی متریال مورد استفاده در دوخت کاپشن ها هستند که به تناسب استفاده از هریک،‌ شاهد قیمت های متفاوتی در کاپشن ها خواهیم بود.

کاپشن آزاد بخرید؛ و نه گشاد بی قواره

پیشنهاد ما به شما این است که برای خرید ، نمونه ای را انتخاب کنید که در آن احساس راحتی و آزادی بیشتری می کنید.دقت داشته باشید که یک کاپشن خوب باید برای حداقل برای پوشیدن 2 لباس ضخیم زیر کاپشن مناسب باشد و در عین حال نیز نباید آنقدر گشاد باشد که استایل ظاهری شما را به هم بریزد و شما را شلخته نشان دهد.

مدل کاپشن های اورسایز که طی دو سال گذشته توانسته اند جایگاهی برای خود در بازار بیابند شاید انتخاب خوبی برای استایل کژوال موردنظر شما باشد؛ اما توجه داشته باشید که عمر این مد ممکن است بسیار کوتاهتر از آنچه می پندارید باشد و شما در آینده ای نه چندان دور مجبور شوید بار دیگر برای خرید یک کاپشن مناسب، روانه بازار شوید.

جنس شمعی ضدآب، انتخابی همیشگی

کاپشن هایی که در پوشش ظاهری آن از جنس پارچه های شمعی استفاده شده است، به شرط استفاده از آستر پشم شیشه یا پشم ضخیم، می تواند بهترین انتخاب برای پاییز و زمستان باشد؛ چراکه می تواند شما را در روزهای بارانی و برفی، از استفاده از چتر بی نیاز کند.

این کاپشن ها بسیار غیررسمی بوده و با هر نوع پوش کژوال دیگری از جمله شلوار جین و کفش کتانی یا بوت و نیم بوت به راحتی ست می شوند.اگر این کاپشن ها را به مجموع لباس های زمستانی خود اضافه می کنید، مراقب باشید که از کنار حرارت مستقیم رد نشوید؛ چرا که احتمال سوختن پارچه شمعی این کاپشن ها با کمترین حرارت وجود دارد.

جین، کتان یا چرم، ظاهری شیک و نیمه رسمی

اگر از طرفداران استایل نیمه رسمی هستید، قطعا انتخاب کاپشن شما باید از انواع جین، کتان یا چرم باشد.این کاپشن ها به نسبت گرانتر از انواع شمعی و بارانی هستند و البته توجه داشته باشید که انتخاب این نوع کاپشن تنها برای روزهای غیربارانی و غیربرفی پیشنهاد می شود و پوشیدن آن ها در روزهای ابری یا نیمه ابری ریسک بالایی دارد؛ مگر اینکه مطمئن باشید از خانه با چتر بیرون می روید.

در مجموع اگر در شهری زندگی می کنید که احتمال بارش برف و باران در آن بسیار کمتر از حد انتظار است، و یا اگر امکان خرید حداقل دو مدل کاپشن بارانی و پارچه ای را با هم دارید، می توانید به این نوع انتخاب فکر کنید؛ در غیر اینصورت به شما پیشنهاد می دهیم که علیرغم زیبایی خیره کننده این کاپشن ها، از خیر خرید آن ها بگذرید.

کاپشن جیب دار و کلاهدار بپوشید

یکی از ویژگی های بارز و مفید و موثر کاپشن ها، داشتن جیب است. کاپشن های جیب دار، به ویژه از نوع زیپدار آن، علاوه بر اینکه می تواند دست های شما را در زمستان گرم نگه دارد، امکان قرار دادن دستمال و دیگر لوازم دم دستی همچون گوشی موبایل را برای شما فراهم می کند.

کلاهدار بودن کاپشن نیز مزیت دیگری است که می تواند از شما در برابر بارش های ناگهانی باران و برف محافظت کند . همچنین احتمال سرما خوردنتان را در زمستان به نحو قابل ملاحظه ای کاهش میدهد.استفاده از کاپشن های جیب دار و کلاهدار در عین حال می تواند ظاهری غیررسمی تر به شما ببخشد.

رنگ و سادگی در کاپشن را در نظر داشته باشید

از جمله لباس های گران قیمت زمستانی هستند، هنگام انتخاب نمونه موردنظر توجه ویژه ای به رنگ آن داشته باشید . رنگ کاپشن باید با اکثر لباس های شما ست باشد .بنابراین اگر طرفدار رنگ های شاد هستید سعی کنید تا رنگی هماهنگ با سلیقه خود در انتخاب شلوار، کفش یا شال های دیگرتان انتخاب کنید. در غیر اینصورت پیشنهاد می کنیم که به انتخاب رنگ های خنثی نظیر مشکی یا طوسی قناعت کنید.

در عین حال اگر امکان تعویض و خرید هرساله کاپشن را ندارید. به شما پیشنهاد می دهیم که مدل های ساده تر را برای خود انتخاب کنید.  چراکه بسیار کم پیش می آید که مدل های ساده تر از مد بیفتند. در عین حال توجه داشته باشید که در بیشتر موارد سادگی در زیبایی است.

انواع مدلهای کاپشن زنانه

به قدری زیاد است که می توان برای هر موقعیت یک کاپشن مناسب در نظر گرفت. در ادامه با انواع کاپشن زنانه شیک آشنا می شوید:

بامبر

Bomber Jacket 

ژاکت بامبر مدت زیادی است که به عنوان یک کاپشن مناسب برای اکثر مردم شناخته می شود. این کاپشن معروف ترین کاپشنی است که تمام دوران، از زمان جنگ جهانی دوم وجود داشته است.

چرمی

Leather Jacket

برای داشتن ظاهری زیبا، اکثر زنان و مردان کت های چرمی را انتخاب می کنند، زیرا برای فعالیت های روزمره یا مهمانی های معمولی مناسب هستند. فقط کافی است آن را با لباس مناسب ست کنید.

جین احتمالاً یکی از متنوع ترین پارچه ها است. جین را می توایند با هر لباسی از جمله لباس های روزمره یا لباس های مجلسی بپوشید. جین همه چیز را بهتر می کند.

هودی

زنانی که هودی می پوشند جوان تر و اسپرت تر به نظر می رسند. هودی را می توان در جاهای مختلفی از جمله خانه، جلسات و رویدادهای ورزشی پوشید. سبک و راحت است و می توان آن را بر روی تی شرت های معمولی و شلوار جین یا شلوار چسبان پوشید.

ژاکت لحاف دار

شیکی هستند که برای خروج از منزل و ملاقات با کسی مناسب هستند.این کاپشن ها در طرح و رنگ های مختلفی وجود دارند. این ژاکت گرم و مناسب زمستان است.

پافر

Puffer Jacket

پف دار توسط زنانی پوشیده می شود که می خواهند وزن خود را پنهان کنند. جنس سبک این کاپشن به راحتی قابل حمل است و در رنگ ها و  اندازه های مختلف عرضه می شود. برخی تا کمر کوتاه و برخی دیگر تا زانو بلند هستند. اما عمدتا ، کاپشن های پف دار یکی از بهترین کاپشن هایی هستند که از شما در زمستان ها و هوای خنک محافظت می کنند.

انواع جنس کتان

Linen Jacket 

کتانی به گونه ای طراحی شده اند که در گرمای تابستان نیز پوشیده می شوند ، زیرا از پارچه سبک ساخته شده اند و برای پوشیدن راحت هستند.

کش دار 

Drawstring Jacket

دارای ریسمان یا کمربندی هستند که گشاد است اما می تواند به دور کمر بسته شود تا هر فرد براساس انتخاب خود آنرا بزرگ یا کوچک کند. این کاپشن برای فصل بارندگی و هنگام بارش برف بسیار مفید است، زیرا شما را از خیس شدن محافظت می کند. برخی از کاپشن های بند دار برای محافظت از سر و مو نیز هستند.

پشمی

Wool Jackets
همه باید لباس کاملی برای محافظت از خود در برابر زمستان و گرم نگه داشتن خود داشته باشند. کاپشن پشمی دقیقاً همین کار را می کند.

باربور

Barbour

یکی دیگر از کاپشن های جاودانه و کلاسیک مانند بامبر و چرم است. این کاپشن باید اندازه مناسب داشته باشد و کاملاً متناسب شما باشد تا زیبا به نظر برسد.

ژاکت پارکا

Parka Jacket

یکی دیگر از گرایش های جدید در مُد می باشد که توجه مردم را به خود جلب کرده است. قد این کاپشن معمولا بلند است، رنگهای ملایمی دارند و مخصوص خانم ها ساخته شده است. کاپشن پارکا با جنس جین نیز وجود دارد.

کت

Coats

هستند که گاه به گاه پوشیده می شوند و در لباس زنانه یک اکسسوری عالی هستند. آنها می توانند با جواهرات مصنوعی مدرن متناسب با رویدادهایی که برای آن برنامه ریزی شده، جفت شوند.

بلیزرز

Blazers

جنبه رسمی دارند ، اما در حال حاضر با تمام رنگهای پر جنب و جوش موجود در بازار ، می توان از بلوزر در محیط های معمولی و جلسات نیز استفاده کرد. بلیزرها در حال حاضر در برش ها، چاپ ها و طرح های مختلف عرضه می شوند، به این معنی که برای هر مناسبت مدل خاصی وجود دارد. خانم ها می توانند بلوز را با یک تاپ متضاد ست کنند تا شیک به نظر برسند یا آن را با یک رنگ مشابه مشابه ست کنند تا شیک به نظر برسند.

کتهای خز

Fur Coats

خز بسیار ظرافت و زیبایی را به شخصیت یک زن می بخشد و اغلب با افراد باکلاس و درجه یک ارتباط دارد که باعث می شود وجود آن در کمد لباس ضروری باشد.

پالتو

Overcoat

در زمستان شما را در برابر سرما گرم نگه داشته و از یخ زدگی جلوگیری میکند. بسیاری اوقات خانم هایی دیده می شوند که پالتو را با چکمه و روسری ست می کنند.

کت های ماکسی


ماکسی بلند و تا مچ پا هستند. آنها به اندازه جین همه کاره هستند و اغلب با لباس های کوتاه و بلند و همچنین شلوار جین ، جوراب ، شلوار جین ست می شود. بسته به ظاهری که می خواهید ، می توانید آنها را با چکمه ، پاشنه یا کفش بپوشید.

کت ترنچ


ترنچ را با کمربندی که در کمر بسته شده است، می توان بهمراه تی شرت ، لباس ، شلوار جین پوشید. کت ترنچ کمی حال و هوای معمولی دارد و بنابراین می توانید آن را با کفش ، پاشنه ، چکمه و به دلخواه بپوشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *