دسته‌بندی نشده

دوخت لباس مجلسی

آموزش دوخت لباس مجلسی بدون الگو

دوخت لباس مجلسی بسیاری از مادران علاقه دارند برای دختر بچه شان لباس پرنسسی بدوزند و یا برای مجالس خود لباس جدید و مقرون به صرفه تهیه کنند. دوختن لباس برای کودکان یکی از بهترین روش ها در هنگام تهیه لباس است. چرا که لباس های بچه گانه معمولا دوخت راحتی دارند و چون نتیجه کارتان را بر تن فرزندتان می بینید بسیار لذت بخش است. علاوه بر موارد گفته شده، با دوخت لباس بچه گانه، در هزینه هایتان صرفه جویی می کنید. برای این کار می توانید از روش دوخت لباس پرنسسی بدون الگو و دوخت لباس مجلسی بلند بدون الگو استفاده کنید که در ادامه به آموزش آن ها می پردازیم.

نحوه دوخت لباس مجلسی بدون الگو

آیا شما یک لباس جدید می خواهید؟البته شما می خواهید. چه کسی این کار را نمی کند؟ خوب، می توانید خودتان یکی بدوزید، حتی اگر تا به حال تمام دوختی که انجام داده اید، دکمه گذاشتن بود.من شما را تشویق می کنم که آن را امتحان کنید.نه تنها سرگرم کننده است، بلکه بسیار آسان است.من تضمین می کنم که زمان کمتری را برای دوخت آن صرف خواهید کرد تا اینکه برای خرید یک لباس جدید بروید.بنابراین، ما قصد داریم چیزی شبیه به این لباس ها را در زیر بسازیم.تصاویر زیر نشان می دهد که ما قرار است چه لباسی بسازیم و این لباس چگونه به نظر من می رسد (معلوم است که من یک مدل نیستم).فقط می‌خواهم ببینی یک تکه پارچه زیبا و دست‌های ماهر چه می‌تواند انجام دهد.راحت بودن و جلب توجه همزمان در این لباس یک شانه روان با لبه های نامتقارن مشکلی ندارد.

تناسب آزاد و الگوی انتزاعی آن را برای همه انواع فیگور ایده آل می کند.من آن را از پارچه ابریشمی خالص با کیفیت بالا درست کردم.پارچه خود یک اثر هنری است.هدف من یافتن الگوی متناسب با زیبایی این پارچه بود.من عاشق یافتن راه های جدید و جالب در دوخت لباس هستم.در زندگی پرمشغله خود ما همیشه به دنبال حداکثر تأثیر برای حداقل کار هستیم.فقط کافی است چند درز بدوزید و لباس جدیدتان در یک لحظه آماده می شود.آن را با کفش های پاشنه بلند برای یک لباس مهمانی زیبا یا با کفش های تخت برای قدم زدن در شهر ترکیب کنید.فکر می کنم قبول دارید که این لباس فوق العاده زنانه به نظر می رسد.اطمینان حاصل کنید که تمام آنچه برای دوخت این لباس نیاز دارید را دارید و قبل از شروع دستورالعمل ها را بخوانید تا درک واضحی داشته باشید که قرار است چه اتفاقی بیفتد.

مواد مورد نیاز برای دوخت لباس

  • ۱.۵ متر (حدود ۶۰ اینچ یا کمی کمتر از ۱۳/۴ یارد) پارچه (به پارچه توصیه شده در زیر مراجعه کنید)
  • نخ مطابق رنگ و ضخامت پارچه (100% ابریشم یا نخ Eloflex ایده آل هستند). اگر تصمیم به استفاده از نخ قابل کشش دارید ، مقاله من ” نحوه استفاده از الوفلکس ” را بررسی کنید.
  • سوزن چرخ خیاطی سایز ۸۰/۱۲
  • نخ های کنتراست برای ضخامت
  • سنجاق دوخت پارچه ابریشمی (بسیار نازک و تیز)
  • چند کاسه لباسشویی کوچک برای پیش شستن پارچه
  • قیچی خیاطی
  • خط کش و نوار اندازه گیری
  • دوخت لباس مجلسی

پارچه پیشنهادی :دوخت لباس مجلسی

پارچه بافته شده سبک چارموز ابریشمی، ابریشم ابریشمی، ژورت ابریشم، یا پارچه ابریشمی یا پارچه نخی ثابت (اما نه خیلی کشدار)، در نظر داشته باشید که پارچه های راه راه و خطوط مناسب نیستند.

پارچه ای که من برای پروژه خود انتخاب کردم در واقع یک الگوی چند رنگ بسیار زیبا با درخشندگی بسیار خوبی دارد.

قبل از برش پارچه را آماده کنید

من به شما توصیه می کنم قبل از برش، کل پارچه ابریشمی را از قبل بشویید.از ماشین لباسشویی خود استفاده نکنید، بیشتر پارچه های ابریشمی باید با دست شسته شوند.

البته، استثناهایی وجود دارد.

  • یک ظرف را با آب ولرم پر کنید (۳۰-۳۵ درجه سانتیگراد، ۸۶-۹۵ درجه فارنهایت). می توانید چند قاشق غذاخوری سرکه سفید مقطر یا چند قطره نرم کننده مو به آب اضافه کنید.
  • پارچه خود را به آرامی داخل آب فشار دهید و کمی آن را به اطراف حرکت دهید تا تمام پارچه خیس بخورد.
  • بگذارید ۵ دقیقه یا بیشتر بماند.
  • آب را تخلیه کنید، پارچه را به آرامی فشار دهید، آن را روی یک حوله قرار دهید و آن را بغلتانید تا آب خارج شود.
  • آن را با هوا خشک کنید، اما نه کاملاً، باید کمی مرطوب باشد. آن را در زیر نور مستقیم خورشید یا نزدیک عناصر گرمایشی قرار ندهید تا خشک شود. خشک کردن ماشینی توصیه نمی شود.
  • اتوکشی کم (در حالی که هنوز مرطوب است) بدون بخار در سمت اشتباه پارچه.

اتو کردن ابریشم همیشه کار ظریفی است.ابتدا اتو خود را روی یک تکه پارچه کناری کوچک تست کنید.اتو را روی ابریشم نکشید، در غیر این صورت ممکن است پارچه را کش بیاورد یا آن را خالی کند.معمولا اتوها تنظیمات خاصی برای ابریشم دارند اما من متوجه شدم که دمای این تنظیم واقعاً بسیار پایین است.بنابراین من پارچه ابریشمی خود را روی پشم اتو می‌کنم و حتی پارچه ابریشمی را هم نسوخته‌ام.این را دوباره باید بگویم: همیشه اول تست کنید!مطمئن شوید که پارچه قبل از برش صاف است و در صورت لزوم آن را مربع کنید.

اندازه گیری برای لباس مجلسی

فقط ۳ مورد از اندازه های بدن خود را بگیرید و آنها را روی یک کاغذ یادداشت کنید.

اندازه گیری پهلو به شانه

با استفاده از یک نوار اندازه گیری انعطاف پذیر ، از زیر بغل چپ شروع کنید، به سمت گردن سمت راست خود بروید، آن را دور گردن بپیچید و به زیر بغل (در پشت) برگردید.در اصل این یک حلقه در اطراف شانه چپ شما است.به صورت افقی، نقطه زیر بغل در درز کناری قرار دارد، بنابراین قسمت جلو و عقب را تقسیم می کند. و به صورت عمودی حدود نیم تا یک اینچ زیر بغل قرار دارد.شما نمی خواهید آن را خیلی پایین اندازه گیری کنید.

نیم تنه

نوار اندازه گیری را در اطراف بدن خود در زیر بازو روی کامل ترین قسمت سینه قرار دهید.

طول

طول لباس در کوتاه ترین نقطه به قد و تناسب اندام شما بستگی دارد، اما من پیشنهاد می کنم بین ۵۰ تا ۵۵ سانتی متر (یا ۲۰ اینچ و ۲۲ اینچ) انتخاب کنید.

از زیر بغل به پایین اندازه گیری کنید.

بریدن لباس مجلسی

نیازی به ساخت الگوی کاغذی ندارید. روی پارچه چند خط می کشیم و برش می زنیم.ابتدا یک مستطیل از پارچه جدا کنید.طول مستطیل برای همه اندازه ها ۱۲۰ سانتی متر (یا ۴۷ ¼ اینچ) است.عرض باید محاسبه شود. شعاع یقه را باید طبق این فرمول محاسبه کنیم:R = اندازه گیری از پهلو به شانه انجام شده در مرحله ۱ تقسیم بر π (π = ۳.۱۴) منهای ۳ سانتی متر .بنابراین، عرض مستطیل شما باید به این صورت باشدR به علاوه طول لباس شما ۵۰ تا ۵۵ سانتی متر (بستگی به قد شما دارد) به اضافه ۳۰ سانتی متر (این ۳۰ سانتی متر باید برای همه سایزها اضافه شود )یا اگر آن را در اینچ R به علاوه ۲۰-۲۲ در پلاس ۱۲ اینچ دوست دارید ( برای همه اندازه ها باید ۱۲ اینچ اضافه شود )بنابراین، در مورد من عرض ۱۰۵ سانتی متر است (عرض شما هم باید حدود این عدد باشد)شما باید پارچه را بسیار مستقیم و دقیق به دنبال دانه برش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *